آیین سالروز شهادت امام سجاد(ع) با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) در آستارا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۵۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستارا، آیین سالروز شهادت امام سجاد(ع) با حضور گسترده عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) امروز(4 آّبان) در مسجد عباسیه این شهر برگزار شد.

در این مراسم عزاداران در سوگ شهادت این امام بزرگوار به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

حجتالاسلاموالمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در این آیین شهادت امام سجاد(ع)  را تسلیت گفت و افزود: اتفاقاتی که برای کاروان اهل بیت(ع) از قیام عاشورا تا روز اربعین افتاد دل هر آزادیخواهی را به درد می‌آورد و آدمی را ناراحت می‌کند.

وی با اشاره به اتفاقات پیش آمده برای کاروان اهل بیت(ع) بعد از واقعه جانسوز عاشورا، افزود:امام سجاد(ع) به خواست خدا بیمار مصلحتی شد تا مسیر امامت و ولایت ادامه داشته باشد.

حجتالاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حضرت زین العابدین(ع) از زنده کنندگان نهضت خونین عاشورا است، اظهارکرد: زنده بودن مکتب و نهضت عاشورا را مدیون امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هستیم.

امام جمعه آستارا ادامه داد: هرچند بعد از واقعه عاشورا برای کاروان امام حسین (ع) مصیبتهای زیادی پیش آمد ولی با صبر و شکیبایی وارثان حقیقی نظیر امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) پیام این نهضت به نسل های دیگر منتقل شد.

حجتالاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امام سجاد (ع) مظهر و زینت عبادت کنندگان در زمان خود به حساب می‌آمد، گفت: عبادتهای این امام بزرگوار در مقابل نعمتهای الهی باید درس بزرگی برای ما باشد تا با حضور قلب و ایمان واقعی به عبادت خداوند مشغول باشیم.

ارسال نظرات