حضور بانوان تکواندو کار با حجاب اسلامی در مسابقات جهانی سبب افزایش گرایش دختران مسلمان به رشته تکواندو شده است.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۶۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس فدراسیون تکواندو در مجمع سالیانه تکواندو استان گفت: حضور بانوان تکواندو کار با حجاب اسلامی در مسابقات جهانی سبب افزایش گرایش دختران مسلمان به رشته تکواندو شده است، در صورتی که در گذشته دختران تکواندو کار دیگر کشورهای مسلمان بدون حجاب در این مسابقات شرکت می‌کردند و حجاب را محدودیتی برای فعالیت‌های خود می‌دانستند.
سید محمد پولادگر
افزود: کسب مدال قهرمان جهانی توسط بانوی تکواندو کار ایرانی ثابت کرد که حجاب مانعی برای مدال‌آوری آنان نیست.

پولادگر به حضور 16 ساله تیم تکواندو ایران در سکوهای جهانی اشاره کرد و گفت: تیم نونهالان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های 10 ساله بر این رده سنی در این رشته شگفتی‌ساز شده و نسل طلایی تیم دختران تکواندو در راه است.

وی تصریح کرد: این استان در پومسه با پیگیری‌های هیئت صاحب عنوان جهانی است و جایگاه برتری در کشور بین استان‌های دیگر دارد.

رئیس فدارسیون تکواندو با تاکید بر صعود 4 مرحله‌ای هیئت تکواندو استان زنجان عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط فدارسیون تکواندو در سال 93 رده تکواندو استان نسبت به گذشته 4 مرحله صعود کرده است.

پولادگر با بیان اینکه استان‌هایی که در رشته تکواندو شرایطی همانند زنجان را در بخش کسب مدال‌های جهانی و بین‌المللی و غیره داشته باشند انگشت شمار است، بیان کرد: به جز زنجان استان‌هایی همچون فارس، البرز و اصفهان افتخارات زیادی در رشته تکواندو کسب کرده‌اند و در جایگاه خوبی قرار دارند.

وی در ادامه گفت: افراد پیشگام تکواندو در کشور را هیچ کسی نمی‌تواند از جامعه تکواندو حذف کند چرا که این افراد اعتبار تکواندو استان هستند.

رئیس فدراسیون تکواندو به اهمیت وجود همدلی و هم زبانی در بین اعضای مجمع و هیئت تکواندو استان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود همدلی بین اعضا بخشی از مشکلات موجود قابل حل است.

وی با انتقاد از برگزار نشدن مجمع سالیانه هیئت تکواندو استان و تاخیر به وجود آمده در آن خاطرنشان کرد: اعضای مجمع باید خود اقدام به برگزاری مجمع سالیانه کنند چون با وجود 31 استان فرصت کافی برای شرکت در همه مجامع استانها برای فدارسیون وجود ندارد.

سید محمد پولادگر افزود: با همدلی و هم زبانی و دوری از نگاه انتقادی تخریب‌گر مشکلات موجود در هیئت‌های تکواندو باید حل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار منتشر شده رشته تکواندو در زنجان به عنوان بهترین رشته ورزشی شناخته شده است.

رئیس فدارسیون تکواندو با اشاره به اینکه در حدود 7 استان دیگر در کشور وجود دارد که به لحاظ امکانات سخت‌افزاری و وجود شرایط مناسب امکان برنامه‌ریزی در رشته تکواندو را دارد، یادآور شد: تغییرات و پیشرفت‌های این رشته پس از ایجاد خانه تکواندو در زنجان باید احصا شود.

ارسال نظرات