شهردار نیر:

هرس پاییزه درختان سطح شهر نیر آغاز شد

عملیات هرس پائیزه درختان سطح شهر به منظور جوان سازی، کنترل حجم تاج و کنترل ارتفاع درختان انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۷۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، صاحبعلی رام، شهردار نیر از آغاز عملیات هرس پائیزه درختان خبر داد و گفت: عملیات هرس پائیزه درختان سطح شهر به منظور جوان سازی، کنترل حجم تاج و کنترل ارتفاع درختان انجام می شود.

رام با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم شهرداری در فصول پاییز و زمستان هرس درختان است، تصریح کرد: عملیات هرس زمستانه از خیابان‌ اصلی شهر(امام خمینی) توسط اکیپ شهرداری با رعایت اصول فنی آغاز شده است که تا پایان سال جاری نسبت به ساماندهی فضای سبز و واکاری درختان سطح شهر اقدام خواهد شد.

وی در ادامه هدف از اجرای این طرح را حذف شاخه‌های بیمار و سرشاخه‌های خشک، ایجاد دید مناسب ترافیکی برای رانندگان در خیابان اصلی، ایجاد رضایت‌مندی برای شهروندان به ویژه کسبه و جلوگیری از هرس‌های خود سرانه بیان کرد و گفت: انجام عملیات هرس، سبب افزایش طول عمر درختان، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.

شهردار نیر در پایان نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را حذف شاخه های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان و درختچه ها، از بین بردن شاخه های پیر، جوان نمودن درختان و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار