خبرهای داغ:
با حضور مسئولان شهرستان:

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم درشهرستان البرز

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم شهیدان حسین همدانی و رسول پور مراد با حضور مسئولان شهرستان در البرز برگزار شد .
کد خبر: ۸۵۸۵۴۸۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم، مهندس بسیجی رسول پورمراد با حضور گسترده خانواده های معزز شهداء، ایثارگران، اقشارمختلف مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان و مسئولان در مسجد جامع حضرت رسول اکرم(ص)  شهرستان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح طی سخنانی در این مراسم گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، در جبهه های شمالغرب، غرب و جنوب کشور جنگیدند تا ذره ایی از این آب و خاک به دست دشمنان انقلاب اسلامی ایران نیفتد، اما امروز به برکت خون شهداء و هدایت های  مقام معظم رهبری، انقلاب ما به خارج از مرزها صادر و به انقلاب اسلامی جهان تبدیل شده که مرزهای آن در محور مقاومت قرار دارد.

وی اذعان داشت: اگر امروز در محور مقاومت اسلامی نجنگیم، باید در داخل کشور به مقابله با دشمن برویم .

حجت الاسلام فلاح عنوان کرد: رسیدن به مقام شهادت مختص خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) است و آنان به هرکه بخواهند فیض عظمای شهادت را اعطاء می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: شهید زنده است و کسی که به شهادت میرسد الی الاَبد زنده بودنش امضاء میشود.

فلاح در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخصیتی شهید رسول پورمراد پرداخت و افزود: این شهید گرانقدر جوانی ۲۷ساله بود که برای خود یک برنامه منظم خودسازی معنوی و علمی داشت و اضافه کرد:رسول؛ متواضع و علاقمند به علم و دانش بود که استعداد سرشاری در آموختن و آموزش داشت.

پدرهمسر شهید(پدرخانم) رسول پور مراد اظهارداشت: بیت الغزل دعاهای شهید پور مراد، شهادت بود و این جوان پاک سرشت از افراد صاحب نفس می خواست تا برایش طلب شهادت کنند.

فلاح اضافه کرد: رسول در قسمتی از وصیّت نامه اش خطاب به همسر خود نوشته که زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر و درهنگام عقد نیز به همسر خود گفته بود که همه باید در این وادی قدم بگذاریم و در آخر نیز با معرفت به شهادت رسید.

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از زبان همرزمان و فرماندهان شهید پورمراد پرداخت و بیان داشت: شجاعت این شهید زبانزد همه همرزمان او بوده و این شهید سعید در سخت ترین شرایط به دیگر دوستان خود روحیّه می داده است..

وی در خاتمه عنوان کرد: رسول پورمراد و همرزمان او سربازان کوچکی از سربازان  سردار شهید حاج حسین همدانی هستند و حسین همدانی نیز سرباز کوچکی از سربازان و سرداران رهبر انقلاب است و همه نظام مقدس جمهوری اسلامی رشحه ایی از قیام حضرت مهدی(ع)است

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار