رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: هجدهمین سمپوزیوم فولاد فرصت مناسبی برای تولید فولاد با ارزش افزوده بالاتر (کیفی) در کشور است.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۲۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،  عباس نجفی زاده با این مطلب اظهار داشت: سمپوزیوم فولاد 94 با هدف تقویت ارتبـاطات علمی بین اساتید، دانشجویان، کارشناسان و مدیران صنعت فولاد برگزار می شود و با تداوم آن، موقعیت مناسبی برای تبادل نظر و رفع مشکلات تولید فولاد در کشور فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: این سمپوزیوم با حضور فعالان صنعت فولاد کشور، سازندگان تجهیزات و قطعات، دانشگاهیان و پژوهشگران و جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و در آن موضوعاتی نظیر تولید محصولات کیفی، افزایش بهره وری، افزایش تنوع تولید، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، توسعه زیرساخت ها، بررسی مسائل زیست محیطی، استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه پایدار صنعت فولاد و غیره مطرح می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران با بیان اینکه صنعت فولاد به عنوان صنعت پایه در کشور و موتور محرکه‌ صنایع بالا دستی و پایین دستی و توسعه اقتصادی، علاوه بر رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: این صنعت از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین صنایع در رشد و توسعه صنعتی کشور محسوب می‌شود و یکی از معیارهای صنعتی شدن در هر کشور، پیشرفت و توسعه صنعت مذکور است.

وی افزود: برگزاری سمپوزیوم فولاد می‌تواند موجب اشاعه فرهنگ استفاده از فولادهای جدید، تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تقویت ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه شده و جایگاه پروژه‌های کاربردی را در بارور سازی و ارتقای حوزه‌های تخصصی صنعت آهن و فولاد ارتقا بخشد.

بنابر گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایرانی (ایمیدرو)، سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی فولاد از سال 75 سالانه برگزار می شود و امسال نیز چهارم تا ششم اسفند در محل نمایشگاه های بین المللی کیش (استان هرمزگان) برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات