کارشناس بازار سرمایه:

بسته اقتصادی تاثیر چندانی در بازار سرمایه ندارد/ تداوم رکود در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: بسته پیشنهادی دولت آن طور که باید نمی‌تواند در ایجاد رونق اقتصادی مؤثر باشد.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۲۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد دارستانی  با بیان اینکه شرایط فعلی اقتصادی شرایط رکودی است و گزارش‌های نه ماهه امکان دارد ضعیف‌تر از گزارش های شش ماهه باشد، اظهار داشت: احتمالاً شرایط فعلی در بازار ادامه دار خواهد بود و بازار در حالت راکد به کار خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود قیمت سهام بعضی شرکت‌ها کماکان نزولی بوده و شاخص گاها با نوسانات مثبت همراه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص منفی در روز یکشنبه سوم آبان ماه ناشی از گزارشات شش ماهه‌ای بود که شرکت‌ها پوشش‌های مناسبی نداشتند در واقع شرکت‌هایی که 50 درصد سودشان را پوشش داده بودند در این شرایط از نظر کارشناسان این وضعیت خوب بود.

وی ادامه داد: این موضوع موجب متوقف شدن حدود 40 نماد شد همچنین کارشناسان انتظار تعدیل منفی را از گروه‌های خودرو داشته‌اند.

دارستانی درخصوص مثبت بودن شاخص در هفته‌های اخیر گفت: دلیل مثبت بودن شاخص در هفته‌های اخیر متأثر از دو محرک بود محرک اول رونمایی از بسته انبساطی دولت و محرک دوم اجرایی شدن برجام بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اما این دو محرک در مرحله اجرایی شدن دچار ابهام بودند کلیات بسته انبساطی دولت خوش‌بینانه بود ولی جزئیات این بسته تأمل بر انگیز و مبهم بود.

وی گفت: در واقع بسته پیشنهادی دولت آنطور که انتظار می‌رود نمی‌تواند در ایجاد رونق اقتصادی مؤثر باشد زیرا وقتی بازار در حالت رکود است ما انتظار داریم متولیان بازار و دولت برای خارج شدن از رکود دست به کار شوند اما نتیجه حرکت دولت برای تحقق این امر نتیجه مورد انتظار را در پی نداشت.

دارستانی افزود: عدم حاصل شدن نتیجه مورد انتظار باعث ناامیدی در سرمایه گذاران و فعالان شده است.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم که دولت سیاست‌های انبساطی را در دستور کارخود قرار دهد ولی اجرای بسته پیشنهادی دولت نتیجه کوتاه مدت داشت که این نشان دهنده ضعف‌هایی در این بسته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: دولت کماکان قصد اجرای سیاست‌های انبساطی را ندارد و هنوز هم دولت د رکنترل تورم و سیاست‌های انقباضی است به عبارت دیگر جزئیات بسته گویای این مطلب است که دولت هنوز به رونق روی نیاورده است.
ارسال نظرات