مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا پایان سال آینده 10 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی محصول افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۵۳۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرضیه شاهدایی  از اجرای 67 طرح پتروشیمی در کشور خبر داد و گفت: این پروژه ها 20 تا 90 درصد پیشرفت دارند که باید برای تکمیل آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در سال‌جاری هفت طرح پتروشیمی به ظرفیت 4 میلیون تن به بهره‌برداری خواهد رسید،‌ همچنین با بهره‌برداری از 9 طرح دیگر تا پایان سال 95 میزان تولید به 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

شاهدایی با اشاره به ظرفيت 60 ميليون تني توليد محصولات پتروشيمي در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته اين ظرفيت تا پايان برنامه چشم‌انداز 20 ساله به مرز 180 ميليون تن مي‌رسد، البته تحقق اين برنامه‌ريزي منوط به جذب سرمايه‌گذاران مناسب است.

وی گفت: تعدادی از این واحدها از طریق فاینانس 2تا 3.6میلیارد یورویی چین تامین مالی شده اند که امیدواریم این تامین مالی هر چه زودتر نهایی شود، همچنین 15طرح از این 67طرح نیازی به ارز ندارند و با پیگیری محدودی بدون شک امسال به بهره برداری می رسند.

وی در خصوص ورود سرمایه‌گذار خارجی گفت: هم اکنون استقبال سرمایه‌گذاران در کشور خوب بوده به طوری که شرکت‎های خارجی از جمله آسیای شرقی و اروپایی از روزی که به ایران آمدند امیدوار به سرمایه‌‎گذاری در طرح‌های پتروشیمی هستند.
ارسال نظرات