خبرهای داغ:
معاون قضایی دادگستری فارس تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مشخص کننده وظایف نهادها و سازمان‌های ذیربط دانست و افزود: این قانون حلقه مفقوده‌ای بود که با تصویب آن تکلیف حقوقی آمران و ناهیان نیز روشن شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۳۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
حجت‌الاسلام سیدصدرالله رجایی‌نسب، معاون قضایی دادگستری فارس در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری فارس گفت: امام حسین(ع) هدف از این حرکت که منجر به شهادت و اسارت اهل بیت(ع) و وقایع بسیار تلخ و جان سوز کربلا شد را امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و ادامه راه آنان خواندند که این امر بیانگر اهمیت فوق العاده این دو واجب است.

وی با بیان اینکه رکن اصلی نهضت عاشورایی امام حسین(ع) احیای این دو فریضه است، وظیفه شیعیان آن حضرت را توجه به این واجبات الهی دانست.

معاون قضایی دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مشخص کننده وظایف نهادها و سازمان‌های ذیربط دانست و افزود: این قانون حلقه مفقوده‌ای بود که با تصویب آن تکلیف حقوقی آمران و ناهیان نیز روشن شد.

رجایی‌نسب تصریح کرد: قبل از تصویب این قانون ساز و کار مشخصی برای حمایت از افرادی که در راه انجام وظیفه دینی و شرعی خود مورد تعدی واقع می‌شدند وجود نداشت که همین امر باعث دلسردی آمران به معروف و متجری شدن تارکین معروفات و مرتکبین منکرات شده بود.
وی با اشاره به اینکه این قانون جامع مشتمل بر 24 ماده و 19 تبصره پس از تصویب نهایی و تایید در شورای نگهبان لازم الاجرا شد، اظهار کرد: در این قانون مراتب امر به معروف و نهی از منکر و وظایف عموم مردم و همچنین وظایف دولت و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی کشور تبیین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به مواد 7 و 15 این قانون و اِعمال مجازات غیرقابل تخفیف، تعلیق و تعویق افراد متعرض  نسبت به آمران و ناهیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این قانون تصریح شده است آسیب‌های جسمی یا جانی که به آمران و نا هیان وارد می‌شود براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال  1391 پس از احراز باید جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی شاهد ترک هیچ معروف و ارتکاب هیچ منکری نباشیم و در اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آحاد مردم جامعه با عمل به وظایف خود در بحث تذکر لسانی و ترویج معروفات اهتمام داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها