مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی از بازگشایی مرز سرو برای تردد مسافران پیاده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۹۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبددالحسن علی اکبری درباره آخرین وضعیت تردد از مرز رازی اظهار کرد: این مرز در ۶۵ کیلومتری شهرستان خوی قرار دارد و ترکیه اواخر شهریورماه به دلیل ناامنی‌ها در کشورش مرز را از سمت خود بست این انسداد مرز تا روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ادامه داشت تا آنکه طرف ترک دوباره مرز خود را به طور کامل فعال کرد و به مسافران خدمات گمرگی ارائه می‌دهد.

وی درباره حجم تردد مسافران از مرز رازی افزود: از روزی که مرز رازی باز شد اطلاع رسانی به مردم صورت گرفت؛ هم اکنون حجم تردد مسافران از این مرز رو به رشد بوده و آمار تردد به ۷۰ درصد قبل از انسداد رسیده است که این روند رو به رشد همچنان ادامه داد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۲۸ مهر تا پایان روز یکشنبه ۳ آبان سه هزار نفر از مرز رازی خارج شدند یادآور شد: تردد مسافران از مرز رازی فقط با خودرو سواری یا به صورت پیاده انجام می‌شود و مقصد مسافران ایرانی نیز شهر وان ترکیه است.

وی درباره آخرین وضعیت مرز سرو گفت: این مرز در ۶۰ کیلومتری ارومیه قرار دارد که همچون مرز رازی در اواخر شهریور از سوی ترکیه بسته شد قبل از انسداد در این مرز کامیون و اتوبوس نیز تردد داشتند اما از روز چهارشنبه ۲۹ مهر فقط بر روی مسافران پیاده باز شد. اکثر مسافران از این مرز به شهر یوکساکاوا می‌روند.

علی اکبری درباره وضعیت عبور و مرور در مرز بازرگان نیز گفت: رفت آمد از این مرز فعال است و به طور متوسط روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون از این مرز وارد و خارج می‌شوند.
ارسال نظرات