گروه سرمایه گذاری و تجاری سامسونگ برای همکاری با شرکت نفت فلات قاره ایران در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۶۹۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری و تجاری سامسونگ در راس هیئتی، به دیدار مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران آمد و برای همکاری با این شرکت بویژه در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی اعلام آمادگی و ابراز تمایل کرد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در حاشیه این نشست مشترک، اظهار کرد: گروه سامسونگ که پیش از این، برای ساخت FSU (شناور ذخیره سازی نفت خام)خلیج فارس با ما همکاری داشته است، غالبا در زمینه ساخت تجهیزات و تاسیسات دریایی و نیروگاهی و ... فعالیت می کند.

سعید حافظی افزود: این گروه سرمایه گذاری در این نشست برای مشارکت در پروژه های EPC و EPCF اعلام آمادگی کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که گروه سامسونگ در قراردادهای جدید نفتی نیز مشارکت دارد یا خیر، عنوان کرد: سامسونگ مانند شرکتهای شل یا توتال، پیمانکار عمومی نیست و با توجه به نوع کارگروه سرمایه گذاری و تجاری سامسونگ که بیشتر در حوزه اجرای پروژه هاست، این گروه در حوزه تولید و توسعه میدانها فعالیت نمی کند، اما قطعا پس از رونمایی از قراردادهای جدید و تعیین تکلیف توسعه میدانها، می توانیم از پتانسیلهای سامسونگ در بخش ساخت تجهیزات بهره مند شویم.

رضا بیاضی مدیر میدان های مرزی و مشترک شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این زمینه گفت: پروژه هایی که در بسته های سرمایه گذاری کنفرانس تهران ارائه می شود، مهمترین اولویتهای ماست و به این منظور از گروه سامسونگ نیز برای حضور در این کنفرانس و آگاهی از پروژه های اولویت دار شرکت نفت فلات قاره ایران دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: اگرچه این گروه سرمایه گذاری برای همکاری در ساخت تاسیسات و تجهیزات اعلام آمادگی کرده، اما برای حضور در کنفرانسهای تهران و لندن نیز ابراز تمایل کرده است تا در جریان طرحها و پروژه های اولویت دار صنعت نفت قرار گیرد.

بیاضی اضافه کرد: قطعا پس از رونمایی از این قراردادها و مشخص شدن تکلیف پروژه های اولویت دار شرکت نفت فلات قاره ایران، سامسونگ می تواند در بخشهای اجرایی با ما همکاری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، سامسونگ پیش از این با ساخت FSU خلیج فارس که بزرگترین پایانه صادراتی شناور جهان است، با شرکت نفت فلات قاره ایران همکاری داشت. پایانه صادراتی شناور خلیج فارس ٣٣٧ متر طول، ٦٠ متر عرض، ٣٣ متر ارتفاع و بیش از ٥١ هزار و ٤٠٠ تن وزن دارد؛ این پایانه در مجموع ٢١ مخزن داشته که ظرفیت نهایی ذخیره‌سازی این مخزنها به دو میلیون و ٢٠٧ هزار بشکه می‌رسد.
ارسال نظرات