سازمان بهداشت جهانی طی گزارشی هشدار داد خوردن گوشت های فرآوری شده نظیر هات داگ و سوسیس می تواند موجب ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۳۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گفتند؛ خوردن گوشت های فرآوری شده نظیر هات داگ و سوسیس و کالباس می تواند موجب ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد شود و مصرف گوشت قرمز نیز احتمالا علت ابتلا به این گونه بیماری هاست.

گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی که روز دوشنبه منتشر شد حاکی از آن است که بین مصرف گوشت قرمز و سرطان لوزالمعده و سرطان پروستات ارتباطاتی وجود دارد

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، گوشت فرآوری شده را در کنار تنباکو و آزبست در زمره مواد «سرطان زا برای بشر» طبقه بندی کرده است، زیرا «شواهد کافی» در مورد ارتباط مصرف این مواد با ابتلا به سرطان وجود دارد.

بر اساس برآورد این آژانس، هر قطعه 50 گرمی از گوشت فرآوری شده(معادل یک هات داگ) که به صورت روزانه خورده شود، تا 18 درصد احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

 این تحقیق حاکی است، شهروندان آمریکایی روزانه 21.7 گرم گوشت فرآوری شده مصرف می کنند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان گوشت قرمز را در کنار گلیفوسیت (ماده مورد استفاده در ساخت علف کش)، در زمره مواد احتمالا سرطان زا طبقه بندی کرده است.

این آژانس در نشست خود در اوایل ماه جاری، حدود 800 مطالعه انجام شده را مورد بررسی قرار داد.

دکتر کورت استرایف از اعضای آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: «برای یک فرد، ریسک گسترش سرطان روده بزرگ به دلیل مصرف گوشت فرآوری شده همچنان پایین است، اما با توجه به مقدار مصرف گوشت، این ریسک افزایش می یابد.»

منظور آژانس بین المللی تحقیقات سرطان از گوشت قرمز، تمام انواع گوشت های پستانداران شامل گوشت گاو و گوشت بره است.

ارسال نظرات