مسئول سازمان بسیج طلاب استان لرستان گفت: انعکاس خبری اردوهای جهادی بسیج سازندگی ترویج فرهنگ انقلاب است.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۳۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سید حسین فتوحی در کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان که در سالن جلسات بسیج سازندگی استان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: طلاب در اردوهای جهادی که به مناطق محروم انجام می‌شوند صرفاً کارهای فرهنگی انجام ‌دهند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشجویان علاوه بر انجام کارهای عمرانی باید یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد، افزود: بسیج سازندگی در بحث اردوهای جهادی باید شناسنامه تبلیغی منطقه موردنظر را تهیه کند تا ظرفیت و وضعیت آن منطقه مشخص شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان لرستان با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی در طول سال نیز ارتباط خود را با مناطق محروم قطع نکند، عنوان کرد: انعکاس خبری اردوهای جهادی بسیج سازندگی ترویج فرهنگ انقلاب است.

سرهنگ علی بیرانوند مسئول بسیج سازندگی سپاه استان لرستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: بسیج سازندگی بر اساس تکلیف و رسالتی که نسبت به انقلاب اسلامی دارد به عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیداکرده است و باید این رسالت پیگیری شود.

وی افزود: بسیج سازندگی امکانات اقتصادی در اختیار ندارد اما در عرصه اقتصاد و اشتغال‌زایی باید به دولت کمک کند تا هزینه‌های این مجموعه کاهش پیدا کند بنابر این بسیج سازندگی باید در خط مقدم این تکلیف انقلابی باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان لرستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی باید از امکانات موجود به نفع نظام و رفاه عمومی مردم استفاده کند، عنوان کرد: باید امکانات موجود را در مسیری هدایت کنیم تا بحث عدالت اجتماعی که مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی حول دو مقوله امنیت غذایی و اشتغال حرکت می‌کند، بیان کرد: بحث اشتغال و مهاجرت روستائیان به شهر به معضلی برای جامعه تبدیل‌شده و سبب حاشیه‌نشینی و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود که در این راستا قبل از اینکه مشکلاتی به وجود آید بسیج سازندگی می‌تواند با ارائه راهکار به دولت کمک کند.

بیرانوند تصریح کرد: از رسانه‌های استان انتظار می‌رود که کارهای فرهنگی و اقتصادی بسیج سازندگی را منعکس کنند تا این آگاهی در مردم ایجاد شود که به دنبال مصرف‌گرایی نباشند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال 90 به عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرد، گفت: عرصه اولیه بسیج سازندگی کار فرهنگی بود که در این زمینه اگر شعارهای دهه چهارم انقلاب را مرور کنیم عمده تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور رشد و توسعه اقتصادی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان لرستان خاطرنشان کرد: بسیج به برکت سفره انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرد و از آنجاکه عمق بسیج در بدنه مردم است می‌تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی کار انجام دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت کشور ساخت‌های دولتی نمی‌تواند پاسخ گوی اشتغال دولتی همه افراد جامعه باشد بنابراین باید برای اشتغال به دنبال بخش خصوصی باشیم و در این زمینه به‌ موازات ساختارهای نظام که در بخش دولتی و سازمان‌های دولتی است، ساختار خصوصی ایجاد شود.

بیرانوند افزود: بسیج سازندگی لرستان سال گذشته هزار و 413 عرصه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد.

ارسال نظرات