فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور 20 هزار نفری از نیروهای بسیجی استان در قالب 58 گردان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۲۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع رزمایش الی بیت المقدس در جمع خبرنگاران در سنندج ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: رزمایش الی بیت المقدس استان کردستان همانند دیگر استان های کشور همه ساله در یک فرایند امادگی و دفاع در زمان بندی خاص بعد از تصویب و برنامه ریزی به اجرا در می آید.

وی افزود: امسال به خاطر وضعیت جوی استان رزمایش الی بیت المقدس در یک روز و یک زمان خاص اجرا نخواهد شد بلکه در روزهای پنج شنبه و جمعه هفتم و هشتم آبانماه در شهرستان های بیجار، قروه، دهگلان و مرکز استان اجرا می شود و در مابقی شهرستان ها نیز 14 و 15 آبانماه برگزار خواهد شد.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: در این رزمایش جمعیت 20 هزار نفری از نیروهای بسیجی سازمان دهی شده استان در مرکز استان و شهرستان های تابعه در قالب گردان های بیت المقدس، کوثر، عاشورا، گردان های امام علی(ع)، گردان های امام حسین(ع) نیروهای عمل کننده و حاضر در رزمایش خواهند بود.

وی با بیان اینکه همه ساله این رزمایش در استان اجرا می شود؛ گفت: هدف از تکرار این رزمایش ها ضمن ترمیم ساختار و سازمان نیروها، بررسی آسیب های احتمالی و تمرین بر اساس این آسیب ها و تهدیدات جدید است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: همه ساله رزمایش الی بیت المقدس در هر کدام از استان ها در جهت مقابله با تهدیدات متوجه کشور و تهدیداتی که بر اساس ویژگی های خاص متوجه آن استان است و تمرین مبارزه با این تهدیدات به اجرا در می آید.

وی به حضور جمعیت بیش از 470 هزار بسیجی در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد بسیجی در اقشار مختلف اعم از خواهر و برادر در عضویت های مختلف سازمان دهی شده اند و در رزمایش الی بیت المقدس آبانماه امسال نیز از دل این جمعیت کثیر تعداد 20 هزار نفر از بسیجیان در قالب گردان ها به اجرای رزمایش می پردازند.

سردار رجبی به اهداف رزمایش الی بیت المقدس اشاره کرد و گفت: تمرین مقابله با تهدیداتی که متوجه کشور و هر استانی است یکی از اهداف اصلی این رزمایش می باشد.

حضور 58 گردان در رزمایش الی بیت المقدس استان کردستان

سردار رجبی در ادامه تعداد گردان های شرکت کننده در رزمایش را 58 گردان نام برد و افزود: این تعداد گردان در مرکز استان و شهرستان های تابعه در قالب گردان های بیت المقدس، امام حسین(ع)، کوثر، عاشورا و الزهرا حضور دارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه گفت: تاکتیک های رزمایش الی بیت المقدس شامل تاکتیک های تک به ارتفاعات، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، عملیلا تاخیری و کمین، دفاع از مراکز مهم و حساس،عملیات بازپس گیری می باشد و فلسفه رزمایش آمادگی برای مقابله با تهدیدات اعم از نظامی و فرهنگی و هر نوع تهدید مورد توجه کشور است.

وی اظهار داشت: رزمایش الی بیت المقدس از 7 و هشتم ابانماه شروع خواهد شد و تا 14 و 15 هفته آینده است و آمادگی بسیجیان در همه عرصه ها در این رزمایش ارزیابی می شود و در پایان رزمایش نیز همانند سالهای گذشته نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد و سطح امادگی بسیجیان را به بالاترین سطح می رسانیم.


ارسال نظرات