فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: یکی از اهدف اصلی رزمایش الی بیت المقدس تمرین مقابله با تهدیدات احتمالی است.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۳۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: رزمایش الی بیت المقدس استان کردستان همانند دیگر استان های کشور همه ساله در یک فرایند امادگی و دفاع در زمان بندی خاص بعد از تصویب و برنامه ریزی به اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه همه ساله این رزمایش در استان اجرا می شود؛ گفت: هدف از تکرار این رزمایش ها ضمن ترمیم ساختار و سازمان نیروها، بررسی آسیب های احتمالی و تمرین بر اساس این آسیب ها و تهدیدات جدید است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان حضور جمعیت بیش از 470 هزار بسیجی در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد بسیجی در اقشار مختلف اعم از خواهر و برادر در عضویت های مختلف سازمان دهی شده اند و در رزمایش الی بیت المقدس آبانماه امسال نیز از دل این جمعیت کثیر تعداد 20 هزار نفر از بسیجیان در قالب گردان ها به اجرای رزمایش می پردازند.

سردار رجبی به اهداف رزمایش الی بیت المقدس اشاره کرد و گفت: تمرین مقابله با تهدیداتی که متوجه کشور و هر استانی است یکی از اهداف اصلی این رزمایش می باشد.

عمق راهبر کشور متکی به مردم است

وی با بیان اینکه ساختار سازمانی نیروهای رزمایش را نیروهای بسیجی مردمی تشکیل می دهند، گفت: عمق راهبر کشور ما متکی به مردم و نیروهای مردمی است و کمک و حضور نیروهای مردمی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و در مقطع کنونی نیز تعیین کننده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شرامفر در ادامه به ماموریت رزمایش الی بیت المقدس اشاره کرد و گفت: انسجام بیش از پیش نیروهای بسیجی برای مقابله با تهدیدات، حفظ آمادگی رزم در نیروهای بسیج و سپاه، افزایش توان رزم بسیج بر اساس تهدیدات از جمله این ماموریت ها می باشد.

حضور 58 گردان در رزمایش الی بیت المقدس استان کردستان

سردار رجبی در ادامه تعداد گردان های شرکت کننده در رزمایش را 58 گردان نام برد و افزود: این تعداد گردان در مرکز استان و شهرستان های تابعه در قالب گردان های بیت المقدس، امام حسین(ع)، کوثر، عاشورا و الزهرا حضور دارند.

سردار رجبی بیان کرد: تاکتیک های به کار گرفته شده در رزمایش الی بیت المقدس بر اساس تهدیدات مورد توجه کشور و استان است و در طول سال آموزش های لازم به بسیجیان داده شده و در زمان رزمایش میزان آمادگی نیروها ارزیابی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار مقابله با تهدیدات فرهنگی بسیجیان وظیفه خود را در قالب مجموعه سازمان یافته در جهت مقابله با تمامی تهدیدات در زمان رزمایش به اجرا خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه گفت: تاکتیک های رزمایش الی بیت المقدس شامل تاکتیک های تک به ارتفاعات، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، عملیلا تاخیری و کمین، دفاع از مراکز مهم و حساس،عملیات بازپس گیری می باشد و فلسفه رزمایش آمادگی برای مقابله با تهدیدات اعم از نظامی و فرهنگی و هر نوع تهدید مورد توجه کشور است.

وی اظهار داشت: رزمایش الی بیت المقدس از 7 و هشتم ابانماه تا 14 و 15 هفته آینده است و در پایان رزمایش نیز همانند سالهای گذشته نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد و سطح امادگی بسیجیان را به بالاترین سطح می رسانیم.



ارسال نظرات