خبرهای داغ:
کارگاه آموزش تزریقات، ویژه بانوان روستایی و عشایری بخش ماهیدشت کرمانشاه با هدف ارتقاء سطح سلامت مناطق محروم با همت بسیج عشایری کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۴۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، کارگاه آموزش تزریقات، ویژه بانوان روستایی و عشایری بخش ماهیدشت کرمانشاه با هدف ارتقاء سطح سلامت مناطق محروم با همت بسیج عشایری کرمانشاه برگزار شد.

 مسئول بسیج خواهران عشایری منطقه ماهیدشت در این راستا با اشاره به اینکه مردم روستا های این بخش از مراکز درمانی فاصله زیادی دارند و از امکان دسترسی و امکانات رفاهی درمانی  برخوردار  نیستند، گفت: یکی از دغدغه هایی که مردم این مناطق در طول سال با آن مواجه هستند همین بُعد مسافتی از روستای محل زندگی تا مراکز درمانی در شرایط بحرانی است.

 

گیتی پاشایی گفت: این دوره آموزشی در طول سال در سطح روستاهای بخش برگزار می شود که از ابتدای سال تا کنون بیش از 300 نفر از بانوان روستایی و عشایری که عموما از محرومیت بیشتری در مناطق خود برخوردار بوده اند آموزش تزریقات و پانسمان را با کمک مربیان آموزشی فرا گرفته اند.

 

وی گفت: مدت اجرای هر دوره 7 روز به طول می انجامد و بانوان در این مدت به صورت عملی مباحث مورد نظر را فرا میگیرند.

 

پاشایی ادامه داد: در روستاهای سیاه کمر، قمشه سید یعقوب، قمشه سید قاسم، سمینه علیا و چند روستای دیگر این کارگاه برگزار و حتی به دلیل استقبال خوب بانوان از این طرح گاهی مجبور به برگزاری مجدد کارگاه آموزشی برای تعداد دیگری از داوطلبان در یک روستا شده ایم.

 

وی مهمترین هدف از اجرای این کارگاه آموزشی را ارتقاء سطح سلامت مردم روستایی و عشایری عنوان کرد.

ارسال نظرات