خبرهای داغ:
یادواره 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) و شهدای شهرک امام خمینی(ره) قم به صورت تلفیقی با آیین تعزیه سیدالشهدا(ع)، به همت هنرمندان و بسیجیان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۶۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در آیین یادواره 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) و شهدای شهرک امام خمینی(ره)، جمعی از هنرمندان بنام تعزیه در سطح کشور و استان قم، علاوه بر رجزخوانی و مرثیه سرایی در وصف مقام شهدا، آیین تعزیه علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس(ع) را با شکوه هر چه تمام برپا داشته و همزمان روایتگر رشادت رزمندگان کفر ستیز سپاه اسلام در دوران عاشورایی هشت سال دفاع مقدس شدند.

این آیین با حضور جمعی از مسئولان و با استقبال پرشور مردم و عاشقان حماسه حسینی(ع) در جوار مزار مطهر شهدای گمنام خضر نبی(ع) برگزار شد.

احمدی کافشانی فرمانده پایگاه بسیج شهرک امام خمینی(ره) در باره این مراسم به خبرنگار دفاع پرس گفت: این پایگاه توانسته با استفاده از ظرفیت بسیج در همدلی و تعامل با نیروهای مردمی و بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس، گامهای مهمی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر بردارد که علاوه بر برگزاری یادواره شهدا در قالب تعزیه، می‌توان به ارائه پوسترهای ویژه‌ای با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری با موضوع بصیرت افزایی و تبیین مسائل روز، تولید نرم افزار، ساخت ماکت و دیگر اقدامات مربوط به حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد که نمونه‌هایی از آن در نمایشگاه هفته دفاع مقدس ارائه شد.

کوه خضر نبی(ع) با داشتن مزار مطهر 14 شهید گمنام، بیشترین آمار شهدای گمنام را در سطح کشور، در خود جای داده و در طول سال، محل برگزاری مراسم مذهبی و زیارت زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

یادمان 14 شهید گمنام با پیگیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و همت و همدلی مسئولان استانی در حال تکمیل است

.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس


ارسال نظرات