سد پیله‌سحران مهم‌ترین پروژه عمرانی شهر اردبیل است که تا پایان امسال آبگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۰۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار شهرستان اردبیل در جریان بازدید از مراحل اجرای سد پیله‌سحران اردبیل اظهار داشت: سد پیله‌سحران که مهم‌ترین پروژه عمرانی در سطح شهر اردبیل به شمار می‌رود، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و پیشرفت پروژه تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: سد مخزنی پیله‌سحران که به منظور افزایش حجم ذخیره آب برای توزیع به کشاورزان منطقه در راستای استفاده کمتر از آب‌های زیررمینی که روز به روز کاهش می‌یابد طراحی و از رودخانه الماس آب این سد تامین می‌شود.

زنجانی بیان کرد: پس از تکمیل و مطالعات میدانی برای احیاء و آبیاری 2 هزار و 900 هکتار از مزارع روستاهای نیار، آقاباقر، آقبلاغ رستم خان و رضی‌آباد را زیر پوشش قرار خواهد داد که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان اردبیل افزود: تاکنون مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است و فرمانداری نیز در سال 94 از منابع ماده 10 و 12 و توازن منطقه‌ای مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه تزریق می‌کند تا زمینه بهره برداری از آن فراهم شود.

وی در مورد اجرای پایاب اراضی سد گفت: یک هزار و 800 هکتار از اراضی پایاب سد در حال اجرا بوده و یک هزار و 100 هکتار هم در دست مطالعه بوده و مصمم هستیم با تامین اعتبار لازم شاهد اتمام این پروژه که به لحاظ کشاورزی برای اردبیل از اولویت ویژه‌ای برخوردار است باشیم.

ارسال نظرات