مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان صومعه‌سرا:

غیرت مردان نیز نسبت به حجاب و عفاف زنان حائز اهمیت است

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان صومعه‌سرا گفت: بر اساس آیات و روایات با خروج هر زن و دختر بدون حجاب از خانه و ورود به انظار عمومی، هر قدم آنها مساوی با بازشدن دری از درهای جهنم بروی مرد خانواده است که بیانگر نقش مردان است.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۸۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

محبوبه نویدی مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان بر اهمیت رعایت حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ آن در جامعه تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام و آیات قرآن همواره بر رعایت حجاب، عفاف و پوشش زنان تاکید شده است به گونه‌ای که در هنگام نزول سوره نور و در زمان جاهلیت اعراب هیچ زنی بدون بالاپوش ظاهر نشد.

وی با بیان اینکه حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد بلکه مردان نیز باید آن را رعایت کنند، افزود: در آیات قرآن و روایات بر پوشش تمام بدن زن مسلمان جز گردی صورت و دست‌ها تا مچ توصیه شده است و بر این اساس بر همه زنان مسلمان واجب است که این حد حجاب را رعایت کنند.

نویدی نقش خانواده و اجتماع را در ترویج فرهنگ و گرایش به حجاب موثر دانست و خاطرنشان کرد: بر همه زنان مسلمان و معتقدین به قرآن واجب است که این فضلیت را نسل به نسل به فرزندان خود آموزش و انتقال دهند، در اجتماع نیز هر یک به عنوان عضوی از جامعه اسلامی موظفیم تا افراد نا آگاه را به سمت این شئون اسلامی و واجب الهی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه غیرت مردان نیز نسبت به حجاب و عفاف زنان حائز اهمیت است، تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات با خروج هر زن و دختر بدون حجاب از خانه و ورود به انظار عمومی، هر قدم آنها مساوی با بازشدن دری از درهای جهنم بروی مرد خانواده است که بیانگر نقش مردان است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه به طرق مختلف می‌توان حجاب و عفاف را در جامعه گسترش داد، افزود: می‌توان حجاب را از طریق انجام مسائل فرهنگی و اجتماعی، آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا به هدف خود نابودی اسلام دست یابند، تصریح کرد: دشمن بواسطه ماهواره، فضای مجازی، تهاجم فرهنگی و... سعی در ضربه زدن به اسلام را دارد و ترویج بدحجابی را با نمایش زیبایی‌های زن تبلیغ می‌کند این در حالیست که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد،  واجب کردن رعایت حجاب و پوشش زن برای مصونیت از هرگونه انحراف و  آسیب و حفظ گوهر وجودی زن است.

نویدی با بیان اینکه گوهر وجودی زن طلای ناب است، ادامه داد:در آیات بسیاری بر رعایت فضیلت حجاب تاکید شده است و ما نیز موظف به ترویج حجاب و مسائل دینی در سطح جامعه می‌باشیم، در جامعه امروز دختران و زنان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان در معرض خطر قرار دارند و پوشش و چادر مانند واکسن در برابر آسیب‌ها عمل می‌کند.

وی با اشاره به حضور و نقش زنان عفیف در جامعه گفت: حضور بانوان عفیف در جامعه نشان‌دهنده الگوگیری از ائمه معصومین(ع) است و باید همواره ادامه دهنده راه آنها باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان صومعه‌سرا در پایان به خطبه حضرت زینب(س) در شام اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در تمام زمینه‌ها می‌تواند الگوی زنان مسلمان باشد تا نقش خود را در همه عرصه‌ها به درستی ایفا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار