رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد:

استفاده از ظرفیت نخبگان گامی مؤثر در جهت توسعه کهگیلویه وبویراحمد است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان با همکاری گروه‌های جهادی گامی مؤثر در جهت توسعه کهگیلویه وبویراحمد و محرومیت‌زدایی است.
کد خبر: ۸۵۸۶۱۰۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
شهرام مهدوی مطلق در نشست استانی مسئولان گروه‌های جهادی و بنیاد نخبگان که با حضور رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه وبویراحمد در سالن جلسات بنیاد نخبگان برگزار شد،اظهار داشت: این جلسه در راستای لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان در رابطه با اردوهایی جهادی برگزار شد که خوشبختانه استان ما اولین استانی است که اقدام به برگزاری این جلسه کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه  وبویراحمد بابیان ثقل اردوهای جهادی بسیج دانشجویی است،گفت: از ظرفیت بنیاد نخبگان استان در ارتقا توانمندی و تخصصی کردن بهتر و بیشتر اردوهای جهادی در استان استفاده شود.

وی عنوان کرد: مصوب شد در حوزه سلامت،فرهنگی،اقتصاد مقاومتی و کمک به مشاغل خانگی در روستا و شناسایی معضلات پیرامون شهر توسط گروه‌های جهادی انجام شود.

مهدوی مطلق بابیان اینکه در این راستا آسیب‌شناسی و نیازسنجی توسط بسیج دانشجویی انجام شده و اطلاعات به بنیاد نخبگان ارائه می‌شود،عنوان کرد: بنیاد نخبگان از ظرفیت‌های تخصصی خود استفاده کرد و افراد متخصص را به مناطق مورد نظر اعزام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره، بهداشتی،مسائل پزشکی، علمی و آموزشی و فنی و حرفه‌ای به صورت تخصصی اقدام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: در تابستان گذشته 22 گروه جهادی در بیش از 36 منقطه محروم استان مستقر شدند و در حوزه‌های عمرانی،فرهنگی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مشاغل خانگی ایفای نقش کردند.

وی تصریح کرد: متأسفانه چیزی که در روستاهای ما مشهود است اینکه روستاهای ما به یک بیابان فرهنگی تبدیل شدند و در عوض شبکه‌های اجتماعی و ماهواره در مکان‌هایی که ضعف آنتن‌دهی وجود دارد مهمان ناخوانده مردم شده است.

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه  متأسفانه وجود ماهواره در روستاها خلع فرهنگ بومی ما را پرکرده است،بیان کرد: روستاهای ما در گذشته روستاهای مولدی بودند اکنون نه تنها مصرف‌گرا شدند بلکه به لحاظ فرهنگی به سمت فرهنگ غربی پیش می‌روند که این یک هشدار جدی به مسئولان فرهنگی است.

وی اظهار داشت: گروه‌های جهاد دانشجویی در غربت کار می‌کنند و آنچنان که باید و شاید از طرف مسئولان استان حمایت نمی‌شوند.

مهدوی مطلق تصریح کرد: مهم‌ترین چالش در روستاهای ما در حال حاضر خلع و فقر فرهنگی و عدم تغذیه‌های فرهنگی مناسب توسط دستگاه‌های فرهنگی است.

ارسال نظرات