یخ سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های نفتی شکسته می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری طرح‌های ازدیاد برداشت گفت:مذاکره با شرکت‌های صاحب صلاحیت و تکنولوژی در عرصه ازدیاد برداشت انجام شده تا زمینه برای استفاده حداکثری از میادین مشترک فراهم شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۱۹۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی محمد عمادی مدیر پژوهش و فناوری طرح‌های ازدیاد برداشت در خصوص دوران پساتحریم گفت: با ورود شرکت‌های صاحب صلاحیت و صاحب تکنولوژی در عرصه ازدیاد برداشت و نیز آوردن سرمایه توسط خارجی‌ها نیاز به مدیریت از سوی مدیران دارد.

وی تصریح کرد: در صورت مدیریت آنها عرصه برای توسعه میادین مشترک نفتی در حوزه ازدیاد برداشت فراهم می‌شود همچنین با تکنولوژی استاندارد و به روز و جذب سرمایه می‎توان پروژه‌های ناتمام را به اتمام رسانید.

عمادی تأکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای هر یک از میادین نفتی متفاوت است هر کدام از شرکت‌ها در صورت برنده شدن در مناقصه می‌توانند سرمایه گذاری را توسعه دهند.

وی ادامه داد: بر اساس چهارچوب قراردادهای نفتی آنها می‎توانند در عرصه سرمایه‎گذاری ازدیاد برداشت ورود پیدا کنند به همین منظور 50 طرح ازدیاد برداشت از میادین مشترک در کنفرانس تهران معرفی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه با ورود شرکت‎های خارجی بالاخره یخ سرمایه‎‌گذاری شکسته خواهد شد، گفت: هم‌اکنون مذاکره با شرکت‌های خارجی فرصت مناسبی است تا با استفاده از تجربیات و تکنولوژی آنها بتوانیم دست به توسعه برداشت از میادین نفتی بزنیم.

عمدی در خصوص تغییر صنعت نفت از زمان دوران تحریم گفت: صنعت نفت تاکنون تغییرات چندانی نداشته زمانی که تحریم‎ها برداشته شود باید مذاکرات نهایی برای جذب سرمایه‎گذاری در کشور صورت گیرد در حال حاضر چراغ قرمز تحریم‎ها کمی نارنجی شده است و بعد از دو ماه آینده با اجرایی شدن آنها این چراغ سبز خواهد شد.

عمادی گفت: هم‎اکنون میزان صادرات ما کاهش پیدا کرده به طوری که برخی از چاه‎های نفتی به خاطر تحریم‌ها بسته شده و ما نتوانستیم افزایش تولید داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار