رئیس سازمان ملی استاندارد:

بنزین غیراستاندارد وارد کشور شده است

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعتراف به سیاسی بودن موضوع بنزین‌، ضمن تأیید خبر آلوده بودن بنزین‌های وارداتی، واردات بنزین از شمال کشور را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۸۶۲۲۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴


به گزارش خبرگزاری بسیج،  نیره پیروزبخت دیروز در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در مورد نتایج آزمایش‌های کیفیت بنزین‌های وارداتی پرداخت و اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد با همکاری وزارت نفت اقدمات مناسبی را برای ارزیابی کیفیت بنزین‌های وارداتی انجام داده است. البته کیفیت بنزین امروز یک موضوع سیاسی شده است و به عنوان یک کالای استراتژیک از اهمیت زیادی برخوردار است.رئیس سازمان ملی استاندارد در زمینه کیفیت بنزین‌های وارداتی گفت: موضوع کیفیت بنزین‌های وارداتی از اول سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفت به نحوی که 66 محموله بنزین از جنوب و شمال کشور مورد پایش قرار گرفتند که در نهایت سه مورد رد شد.  وی تصریح کرد: اکثر محموله‌های که از هرمزگان وارد کشور می‌شوند اکتان آنها کمتر از 95 بوده و حدود 92/5 است در حالی که اکتان بنزین باید بین 95 تا 98 باشد.
پیروزبخت با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر واردات بنزین از شمال کشور ممنوع شده است، گفت: فقط بنزین از جنوب کشور وارد می‌شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون در 8 کلانشهر موضوع ارزیابی کیفیت بنزین در دستور کار مسئولین قرار دارد، گفت: پالایشگاه شازند 45 روز به دلیل تولید بنزین‌های بی‌کیفیت تعطیل شده بود اما از اول شهریورماه با اصلاح اقدام به تولید بنزین یورو4 می‌کند.
وی افزود: از اول سال 95 در 17 کلانشهر بررسی کیفیت بنزین‌های تولید شده آغاز خواهد شد این موضوع در قالب تفاهمنامه‌ای که با وزارت نفت شده اجرایی می‌شود البته در کنار این امر قرار است از تجهیزات استفاده شده در پایش‌ کیفیت بنزین نیز مورد تایید سازمان استاندارد قرار گیرد.
وی با گلایه از اینکه سازمان ملی استاندارد تنها متولی ارزیابی بنزین نیست اظهار داشت: در مقطعی موضوع کیفیت بنزین سیاسی شد و مجلس و هر دستگاهی خود را متولی بررسی این موضوع می‌دانست در نهایت قرار شد یک کارگروه تشکیل و با همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت مرحله به مرحله کیفیت بنزین مورد ارزیابی قرار گیرد.
شایان ذکر است ادعای رئیس سازمان ملی استاندارد درباره سیاسی‌شدن موضوع بنزین در ماه‌های گذشته بیش از هر کس به ایشان و برخی مدیران دولتی برمی‌گردد. آن زمان که وزیر نفت و رئیس سازمان محیط زیست به فضاسازی رسانه‌ای علیه بنزین‌های داخلی تولید شده در پتروشیمی‌ها پرداختند و با آلوده دانستن آن شرایط را برای واردات بنزین بوسیله دلالان نفتی وابسته مهیا کردند، این موضوع وارد فاز سیاسی شد. حتی پس از افشای نامرغوب بودن بنزین‌های وارداتی که به اسم یورو4 حتی استاندارد یورو2 هم نداشتند و همچنین پس از اعلام نظر گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس نیز این مدیران حاضر به عذرخواهی از مردم نشدند. رئیس سازمان ملی استاندارد که در جلسه روز گذشته بارها از پاسخ به علت تأخیر دوساله سازمان متبوع خود برای اعلام نتایج آزمایش بنزین‌های آلوده وارداتی طفره رفت، باید توضیح دهد که آیا به تعویق انداختن اعلان این نتایج از سوی ایشان سیاسی‌کاری محسوب نمی‌شود؟!
ارسال نظرات
آخرین اخبار