کد خبر: ۸۵۸۶۲۹۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص حکم اعدام شیخ النمر روحانی برجسته عربستانی با بیان اینکه تغییرات عمده ای که طی هشت ماه گذشته در عربستان روی داده همچون برکناری بیش از 15 شخصیت مهم عربستان ازجمله وزرای دفاع و خارجه و همینطور جنگ علیه یمن به اندازه کافی شرایط داخلی آن را شکننده کرده است، تصریح کرد: امضای حکم اعدام این عالم برجسته شیعی تنها می تواند یک دیوانگی باشد که از سوی مقامات عربستانی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود : امضای حکم اعدام شیخ النمراز سوی پادشاه عربستان می تواند مناطق جنوبی عربستان و استان بزرگ الشرقیه که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می دهند و در یک وضعیت انفجاری قرار دارند را مشتعل کرده و وضعیت امنیتی نامناسبی را برای آل سعود فراهم کند.

زارعی اظهار داشت: به طور کلی این اقدام می تواند به مثابه یک حلقه از یک زنجیره باشد که در نهایت برای آل سعود خطرناک و بحران آفرین است و اگر سعودی ها علاقه ای برای حفظ آرامش و امنیت دارند باید از امضای این حکم خودداری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این نکته که در این حکم حقوق یک شهروند مسلمان به شدت نادیده گرفته شده عنوان کرد: شیخ باقرالنمر کاری علیه امنیت ملی عربستان انجام نداده است تا مستحق مرگ باشد و به همین جهت بطلان حکم شیخ النمر کاملا واضح است. 

  وی در ادامه توضیح داد: شیخ النمر یک روحانی و مجتهد شیعه است و عالم دینی بنابر وظیفه ذاتی خود باید در خصوص مسائل رخ داده اظهار نظر کند و موضع بگیرد و به دور از منطق است که به خاطر موضعی که گرفته و مصلحانه نیز بوده مورد بازخواست و پیگرد قانونی قرار گیرد. 

زارعی در خاتمه خاطر نشان کرد : شیخ باقر النمر و خانواده ایشان و قاطبه شیعیان عربستانی درخواستشان این است که جمهوری اسلامی وظیفه خودش که دفاع از مظلوم است را انجام دهد. 
ارسال نظرات