جانشین ناحیه سپاه شهرستان بیله سوار:
بشر از اول تاریخ، ناخود اگاه به دفاع از خود پرداخته و این روند تا به امروز ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۰۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، سرگرد یوسف اختری، جانشین ناحیه سپاه شهرستان بیله سوار در جلسه پدافند غیر عامل که در اداره اموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد در خصوص پدافند غیر عاملبه بیان نکاتی پرداخت.

وی که در جمع مدیران و فرماندهان پایگاه های مدارس شهرستان بیله سوار سخن میگفت ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: بشر از اول تاریخ، ناخود اگاه به دفاع از خود پرداخته و این روند تا به امروز ادامه دارد.

سرگرد اختری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مسئله پدافند غیر عامل به جمله مهم ایشان که فرمود: «دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است» اشاره کرد و به توجه بیشتر به این مسئله تاکید کرد.

وی به تاریخچه جنگ های مختلف در دنیا و تاثیر پدافند غیر عامل در کاهش تلفات اشاره کرد و افزود: هر ملتی که بتواند از خود دفاع کند زنده است.

جانشین ناحیه سپاه شهرستان بیله سوار، اقدامات رزمندگان اسلام در بحث پدافند غیر عامل در دوره هشت ساله دفاع مقدس را یاداور شد و به بیان نمونه های ثبت شده توسط رزمندگان پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مکتب عاشورایی اشاره کرد و عنوان کرد: عاشورا به تنهایی یک دانشگاه است چرا که این دانشگاه استادانی همچون امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل و حضرت زینب سلام الله علیها را دارد.

اختری به ادبیات عاشورا و شعار " کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا" اشاره کرد و افزود: تمام بسیجیان و دانش اموزان بسیجی باید با الگو قرار دادن اسوه تاریخی خود یعنی حضرت قاسم علیه السلام، امام خود را شناخته و ولایت پذیری را در خود تقویت کنند.

ارسال نظرات