خبرهای داغ:
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی شهر گفت: همایش رهروان زینبی در شهرستان مهدی شهر و فولاد محله برگزارشد.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۶۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از مهديشهر، محسن براتی در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش رهروان زینبی در امامزادگان قاسم (ع) مهدیشهر و تاج الدین (ع) فولاد محله خبر داد و افزود: خواهران مهدیشهری با حضور در جوار مطهر نوادگان ابا عبدالله الحسین (ع) ضمن تجدید میثاق با امام زمان (عج) و با تعصی از اسوه صبر و بردباری و آینه تمام نمای ولایت مداری حضرت زینب کبری (س) به مرور واقعه های پس از عاشورا پرداخته و همنوا با اسرای کربلا در سوگ سرور و سالار شهیدان گریستند.

در این مراسم حجت الاسلام اصغری به بیان مصائب اهل بیت امام حسین (ع) و زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا و اسارت زنان و بچگان پرداخت و نقش کلیدی حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن و هدف قیام امام حسین (ع) را بسیار حساس و خطیر دانستند.

وی در ادامه گفت: شخصیت والای حضرت زینب (س) در فرهنگ عاشورا به گونه ای بود که هیچ دلبستگی نتوانست او را در راه حمایت از امام خود باز دارد و حتی غم از دست دادن فرزندان و عزیزان ایشان نیز در اراده خواهر نسبت به برادر کاسته نشد.

حجت الاسلام اصغری در ادامه گفت: باور ارزشی حضرت زینب (س) بود که سالها پس از آن واقعه نیز مادران و خواهرانی با فرستادن دست گل های خود به جبهه های حق علیه باطل راه زینبی را انتخاب کرده و در این راه صبر کرد.

وی با بیان این مطلب که بانوان در هر دوره و هر شرایطی باید از حضرت زینب کبری (س) الگو بگیرند، افزود: شمرهای زمانه نیز با حیله و مکر خون بسیاری از اولیاء الله را ریخته و با ظاهر فریبی و ایجاد چهره مقبول از خود در دنیا قصد پایمال کردن حق را دارند.

حجت الاسلام اصغری در پایان اظهار کرد: بانوان جامعه اسلامی زینب وار با می توانند با ایجاد روحیه رشادت و پایمردی به حفظ ارزش های دینی و انقلابی جامعه کمک شایانی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها