ایوب زمانی، نفوذ دشمن را حربه بسیار خطرناک دانست و گفت: دوستان ما بدانند این شمعی که زیر عَلَم مستکبرین روشن می کنند، تا صبح روشن نمی ماند.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۷۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدرس دانشگاه های شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بسیج،‌ اظهار کرد: نکته ای که هم در زمان امام خمینی(ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری؛ نخبگان، فرهیختگان، دلسوزان نظام و انقلاب مرتب گوشزد می کنند که مراقب نفوذ باشید، اگر خواسته باشیم خوب متوجه کارکرد نفوذ باشیم باید به تاریخ گذشته مان برگردیم.

ایوب زمانی، ‌افزود: یک نکته، تاریخ پیدایش یهود و صهیونیسم هست که نفوذشان قبل از بعثت و اسلام بوده و در حقیقت می خواستند کاری کنند که اسلام شکل نگیرد و بعد که دیدند نشد، از طریق نفوذ وارد شدند و ضربه اصلی را زدند.

وی،‌ادامه داد: یعنی پدر پیغمبر را به شهادت رساندند، تهدید کردند، اقدام به ترور محافظین پیامبر مثل حضرت عبدالمطلب و حضرت ابوطالب کردند. موفق نشدند؛‌لذا بعد از اینکه پیغمبر مبعوث به رسالت شد، با تهدید و تطمیع اقدام کردند که نتیجه نگرفتند؛‌ اما از طریق نفوذ اقدام کردند و متأسفانه نتیجه گرفتند.

زمانی، تأکید کرد: میوه تلخ سقیفه بنی ساعده، ثمره بذر نفوذی بود که صهیونیسم در این سیستم نفوذ کرد.

وی، با اشاره به تاریخچه نفوذ علمای یهودی به صورت واضح تر بعد از زمان خلیفه دوم از جمله؛ کعب الاحبار و دیگر افراد سست ایمان مانند ظهری و ... که در دوران امام سجاد علیه السلام وارد شدند،‌ گفت: با نفوذ در سیستم بنی امیه، یکی از ثمرات آن نفوذ اتفاق بزرگ عاشورا شد، و دیگری در زمان متوکل به آب بستن حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام است.

این مربی عقیدتی سیاسی بسیج، تصریح کرد: در تاریخ معاصر، ثمره نفوذ بعد از امپراطوری عثمانی شکل گیری آل سعود و وهابیت در شبه جزیره عربستان است.

وی، با اشاره به جنگهای چندصد ساله کشورمان با امپراطوری عثمانی، یادآور شد: در کشور خودمان تقریبا از سال صفویه به این طرف تقریبا ما با عثمانی 400- 420 سال جنگ داشتیم. یعنی این دغدغه ای که مقام معظم رهبری دارند، گذشته را که نگاه می کنند و تجزیه و تحلیل می فرمایند با شناخت هویت و ماهیت آنها، آینده را ترسیم می کنند و بدیهی و چیز روشنی است. اگر ماها هم مقداری دقت کنیم و کتابی را که مقام معظم رهبری نوشته اند و از فرمایشات ایشان جمع‌آوری کرده اند با عنوان "انسان 250 ساله"، اگر خدایی و بدون پیش فرض مطالعه کنیم، متوجه می شویم.

زمانی، به قراردادهای کشورمان بعد از سال 1552میلادی تا 1920 که امپراطوری عثمانی فروپاشید نیز اشاره کرد و گفت:‌ پایه های ثابت قراردادها روس و انگلیس و ایران و عثمانی بوده اند. و دقیقا در متن این قراردادها آثار این نفوذ و عهدشکنی آنها را می بینیم. ابهاماتی که در آن قراردادها می گذاشتند تا برای جنگ بعدی بهانه ای داشته باشند به وضوح دیده می شود.

وی،‌افزود: قراردادها طوری منعقد می شدند تا هاله ای از ابهام داشته باشند و هم به نفع عثمانی باشند.

وی، در ادامه یادداشت توضیحی در قرارداد ارزروم دوم و بیان ابهام در سرزمین های شرقی شط العرب یا همان اروند رود از سوی انگلیسی ها و امضای مجدد قرار داد الجزایر را خاطرنشان کرد و گفت:‌ کودتای 28 مرداد نتیجه عدم تکیه به خداوند و همانا شرک به خداست.

مدرس دانشگاه های شهرکرد،‌ تأکید کرد: عدم تکیه به خداوند یعنی شرک. اگر به خدا اعتماد نداشته باشیم و نستجیربالله باور به صداقت خدا نداشته باشیم و برای روی پای خود ایستادن فکر کنیم باید به یک ابرقدرت تکیه کنیم، نتیجه آن می شود کودتای 28 مرداد.

زمانی، گفت: آقای مصدق با رهبری آیت الله کاشانی و حمایت های مردم توانستند انگلیسی ها را بیرون بکنند؛ ولی تفکری که لیبرال ها و غربگراها داشتند و می گفتند بدون تکیه به یک ابرقدرت نمی توانیم روی پای خودمان بایستیم و متأسفانه آمریکا را آوردند جایگزین کردند و خاصیت مستکبرین این است . موقعی که جای پایشان سفت شد آن مهره ای که عامل بوده تا آنها بیایند اینجا، اول آن را حذف می کنند.

وی، تأکید کرد: اینها را خوب است دوستان ما بدانند که این شمعی که زیر عَلَم مستکبرین روشن می کنند، تا صبح روشن نمی ماند. لذا نفوذ بسیار حربه خطرناک و مؤثری است. به صورت تدریجی وارد می شود. محسوس نیست و زمانی آدم متوجه می شود که دیگر راه علاجی نیست.

زمانی، گفت:‌امروز از یک میلیارد و 600- 700میلیون مسلمان آن اسلام نابی که اگر در دم امام و مقام معظم رهبری و همه بزرگان اسلام هست اگر بود مشکلی نداشتیم . این میوه تلخ همان نفوذی است که عرض کردم.

مدرس دانشگاه های شهرکرد به مسئله برجام نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌در بحث برجام، یکی خود قطعنامه است و یکی بطن برجام است. به نظر بنده با این تذکرات 9گانه ای که مقام معظم رهبری فرمودند، تا حدودی روشن شد که بطن برجام ضمن اینکه خود قرارداد هم ابهاماتی در آن هست؛ ولی فکر می کنم بعضی ها منتظر بودند مقام معظم رهبری بله خیر بفرمایند؛ اما ایشان مقتدرانه، تیزهوشانه، مدبرانه، یک جوابی دادند که هم اتمام حجت کردند و هم مسئله را روشن کردند.

وی، تصریح کرد: ما باید بصیرت و آگاهی مردم را بالاببریم که اولاً مشکلات ما فقط از منظر تحریم نبوده،‌ دوماً با مذاکره و ارتباط مشکل اقتصادی ما حل نخواهد شد. این دو مطلب را باید مردم مان را توجیه کنیم.

زمانی، گفت:‌ ما مشکل اقتصادی خیلی جدی نداریم. ما فرهنگ اقتصادی را باید درست کنیم. متأسفم که از خیلی کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره و ... علی رغم اینکه مسلمان نیستند، با ملیت و فرهنگ کارآفرینی که درست کردند از بحران اقتصادی نجات پیدا کردند؛ اگرچه استقلال فرهنگی و سیاسی آنها خدشه وارد شد؛ اما بحمدالله در بطن دین، ما راهکارها را داریم. اگر آنهارا عملیاتی کنیم موفق خواهیم شد. و راهکارش توجیه مردم است و رسالت بزرگ بسیج این است .

زمانی، در ادامه افزود: دو گفتمان در کشور حاکم است؛ یک گفتمان انقلاب اسلامی و یک گفتمان جمهوری اسلامی. ما در حقیقت انقلابمان مراحلی را پشت سرگذاشته و راه طولانی داریم. باید مراقب باشیم که این گفتمان انقلابی و حماسی در جامعه ترویج شود و با ملامت ها از صحنه بیرون نرویم.

وی، در پایان گفت:‌ اگر گفتند افراطی، تندرو و ... باید برای انقلابی ماندن این تهمت ها و سرزنش ها را به جان خودمان بخریم و همین طور که مقام معظم رهبری همیشه موضع مقتدرانه ای اتخاذ می کنند و بیان می فرمایند،‌ ما باید حقیقتا با الهام گرفتن از رهنمودهای ایشان جلوتر اقدام کنیم و از فرماندهی مایه نگذاریم.

ارسال نظرات