خبرهای داغ:
معاون آموزش و امور استان‌های حوزه علمیه قم گفت: وقتی که نخبگان از گفتمان ولایت عقب ماندند باهم درگیر می‌شوند و روزنه‌های نفوذ برای دشمن باز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۳۹۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

نفوذ فرهنگی دشمن به ویژه در دوران جدید پسابرجام یکی از هشدارهایی بود که مقام معظم رهبری در این روزها بر آن تأکید ویژه‌ای دارند و فرمودند نباید بگذاریم دشمنی که از در رفته این بار از پنجره به کشور ورود پیدا کند.

لازمه مقابله با نفوذ دشمن در مرحله نخست باور وجود دشمن است اما متأسفانه برخی از به اصطلاح روشنفکران و نخبگان جامعه هنوز وجود دشمن در عرصه جنگ نرم را قبول نکرده‌اند و به همین دلیل نسخه‌ای برای مقابله با نفوذ ندارند.


آیت الله عبدالکریم فرحانی استاد حوزه علمیه و دانشگاه و معاون آموزش و امور استان‌های حوزه علمیه قم با حضور در دفتر شبکه اطلاع رسانی رهیاب از چگونگی نفوذ دشمن به کشور و راه‌های جلوگیری از آن گفت.

آیت الله فرحانی درباره منشاء نفوذ دشمن به کشور می‌گوید: منشاء نفوذ دشمن عقب ماندن خواص و نخبگان از امام خامنه‎ای است؛ وقتی که نخبگان از گفتمان ولایت عقب ماندند باهم درگیر می‌شوند و روزنه‌های نفوذ برای دشمن باز می‌شود. به نظر بنده مهم ترین عامل عقب ماندن نخبگان ما از مقام معظم رهبری درک نکردن ابعاد و ظرفیت‌های ولایت در همه موضوعات است.

وی می‌افزاید: برای نمونه شما ببینید ظرفیت ولایت طوری است که همه مسلمانان را دور هم جمع می‌کند و در اینجا صحبت از چپ و راست نیست، یعنی اگر بگوئیم یک نفر حق است و نفر دیگری حق نیست ظرفیت ولایت سبب جذب طرف دوم به سمت و سوی حق می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه قم عنوان می‌کند: اگر ظرفیت ولایت را قبول کردیم راه نفوذ دشمن بسته می‌شود ولی اگر این ظرفیت را قبول نکردیم صحبت‌های ولی را تعبیر می‌کنیم و از همین جا زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کنیم چرا که ما دیگر صحبت‌های ولی را گوش نداده‌ایم بلکه آنها را به سود خودمان تحلیل کرده‌ایم.

وی بیان می‌کند: فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات فرهنگی را ببینید و متوجه می‌شوید نگاه امام خامنه‌ای به این موضوعات چه نگاهی است و نگاه حاکم بر فضای نخبگان ما چیست؛ وقتی مقام معظم رهبری بخواهند تصویری از جوانان کشور ارائه دهند می‌گویند جوانان ما با نشاظ و متدین هستند اما می‌بینید برخی هنوز این نگاه را قبول ندارند.


آیت الله فرحانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ساعت‌ها با جوانان گفتگو می‌کنند و برای آنها وقت می‌گذارند اما متأسفانه برخی از نخبگان ما اینگونه نیستند و حتی برخی از این موضوعات را قبول ندارند.

معاون امور استان‌های حوزه علمیه قم می‎گوید: وقتی فرمایشات امام خامنه‌ای را دنبال کنید متوجه می‌شوید که ایشان برای ریز و درشت همه مسائل برنامه ارائه می‌دهند و اگر کسی به دنبال اجرایی کردن مطالبات رهبری است باید آنها را ریز و جزئی بخواهد و دنبال کند.

وی تأکید می‌کند: مقام معظم رهبری برای کشاورزان، دانشجویان، فرهیختگان، صنعتگران و همه اقشار برنامه دارند و به نظر بنده برای جلوگیری از راه نفوذ باید فرمایشات ایشان در جامعه مطالبه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها