امسال شهر اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد حضور افرادی بود که با کاورهای سبز رنگ با دستکش در یک دست و کیسه زباله در دستی دیگر اقدام به جمع آوری زباله های سطح شهر در مسیر حرکت دسته های عزاداری می نمودند.
کد خبر: ۸۵۸۶۴۰۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، این طرح با مشارکت شهرداری اردبیل و فعالان محیط زیست توانست نقطه عطفی در راستای فرهنگ سازی شهروندی و اتفاقی متفاوت در محرم سال 1437 اردبیل باشد.

استاندار اردبیل به همراه فرماندار اردبیل در کنار شهردار اردبیل با حضور در جمع پاکبانان محرم به آنها خسته نباشید گفت وکمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل نیر ،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی طی پیامی از انها تشکر کرد.

حمید لطف الهیان شهردار اردبیل در این رابطه معتقد است: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اردبیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به نوعی نشان دهنده سرمایه اجتماعی این شهر است.

وی افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته و به منظور پیشگیری از آلوده شدن محیط شهری با زباله نسبت به اجرای طرح پاکبان محرم با همراهی فعالان محیط زیست اقدام کردیم.

لطف الهیان خاطر نشان کرد: استقبال مردم از این طرح و ابراز علاقه آنان برای همکاری در طرح قابل توجه بود.

وی تاکید کرد: وضعیت شهر امسال تغییر قابل توجهی با سال های گذشته داشت به طوری که به نظر می رسد این طرح بیش از آنچه تصور می کردیم موفق عمل کرده است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح و و ظرفیت شگرف این گروه معنوی در آینده نیز با این گروه همکاری تنگاتنگی خواهیم داشت.

همچنین صادق پناهی نماینده پاکبانان محرم در رابطه با این طرح گفت: صد علاقه مند به ماه محرم و محیط زیست با شرکت در طرحی ارزشمند در مسیر حرکات دسته های عزاداری در سطح شهر اردبیل تصمیم گرفتند سالی متفاوت را در اردبیل رقم بزنند.

وی افزود: به جهت احترام به عنوان معنوی پاکبانان محرم مقرر شد هیچ اسمی از تشکلی برده نشود و همگی در قالب یک مجموعه تحت این نام معنوی به اجرای طرح بپردازند.

پناهی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این طرح برای بار نخست اجرا می شد و هیچ ذهنیتی در مورد نتایج آن متصور نبود با این حال همراهی مردم، تشکر حاضران از پاکبانان و تمیز بودن خیابان های شهر در لحظات منتهی به غروب روز عاشورا امید بخش بود.

مجری طرح صد گرم زباله کمتر تاکید کرد: نگاهی به پیشینه تاریخی شهر اردبیل نشان می دهد اقداماتی از این درست در گذشته مسبوق به سابقه بوده است و حرکت امسال به نوعی احیای یکی از سنت های درخشان مردم فرهیخته اردبیل است.

فعال عرصه محیط زیست تصریح کرد: از حضور استاندار محترم اردبیل در جمع پاکبانان محرم که مایه دلگرمی دوستان بودند همچنین از حمایت های شهردار محترم اردبیل سپاسگذاریم.

پناهی بیان کرد: حضور آقایان و خانم ها در کنار هم از گروه های سنی مختلف که با چهره ای گشاده و فروتنانه که نسبت به جمع آوری زباله اقدام می کردند یکی از دلایل تاثیرگذاری این طرح بود.

وی ادامه داد: طرح پاکبانان محرم طرح مهمی بود که پیش از اجرا به جهت تراکم کاری بالا فشار بسیاری روی برگزار کنندگان طرح وجود داشت و شکی نداریم که نیت پاک اعضای گروه در موفقیت آن سهم بسیاری داشته است.

صادق پناهی در انتهای سخنان خود با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از ظرفیت شگرف این طرح مهم در آینده تصریح کرد: وظیفه ما از زمان پایان طرح سنگین تر شده است چرا که از همین حالا بسیاری علاقه مند به مشارکت در این طرح در برنامه های بعدی هستند و هر حرکت بعدی باید به صورت کاملا حساب شده صورت پذیرد تا خدشه ای به نیت مقدس شرکت کنندگان در طرح وارد نشود.

ارسال نظرات