در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی عنوان شد:

تا استکبار جهانی هست شعار مرگ بر آمریکا پابرجاست

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی شعار «دانش آموز بسیجی، حماسه ساز امروز، آینده ساز فردا» را شعار محوری بسیج دانش آموزی اعلام کرد و افزود: در هفته بسیج دانش آموزی بیش از 1000 برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد و 16 برنامه شاخص استانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۴۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی گفت: تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام (ره) و شهدای دانش آموز، تجدید بیعت با رهبری،  حفظ روحیه ی افتخار و سربلندی هشت سال دفاع مقدس و الگوپردازی برای نسل جوان، ارائه ی قابلیت ها و  توانمندی های بسیج دانش آموزی در عرصه های مختلف، ارائه ی الگوهای موفق در این عرصه ها و حضور  سازمان یافته ی دانش آموزان در دفاع از ارزش های جمهوری اسلامی از اهداف هفته بسیج دانش آموزی می باشد.
وی افزود: هفته بسیج دانش آموزی از 7 آبان تا 13 آبان ماه هر ساله برگزار می شود که آغاز آن شهادت شهید حسین فهمیده و روز قشر بسیج دانش آموزی و پایان آن 13 آبان روز استکبارستیزی است.
گلشن زاده در ادامه با اشاره به عناوین انتخاب شده برای روزهای هفته ی بسیج دانش آموزی، این عناوین را متناسب با نیازها  و ادبیات دانش آموزان دانست و افزود: شعارهای روزهای این هفته به ترتیب از روز اول عبارتند از "دانش آموز  بسیجی، ایثار و تعالی معنوی"، "دانش آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی"، "دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی"، "دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری"، "دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری"،  "دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری"، "دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی".
وی همچنین عنوان کرد: هشتم آبان ماه یاد آور ایثار و دلاور مردی نوجوان با ایمانی است که با عشق به ولایت و اسلام و برای بیرون راندن دشمنان متجاوز بعثی از خاک میهن اسلامی ، با جانفشانی حماسه ای آفرید که در تاریخ هشت سال دفاع مقدس چون ستاره ای می درخشد و به سایر دانش آموزان و نوجوانان درس وفاداری و ایثار می آموزد.
گلشن گفت: به پاس قدر دانی و ادای دین به 1000 شهید دانش آموز استان مرکزی در دوران 8سال دفاع مقدس برنامه هایی برای این هفته در نظر گرفته شده است.
وی همچنین شعار «دانش آموز بسیجی، حماسه ساز امروز، آینده ساز فردا» را شعار محوری بسیج دانش آموزی اعلام کرد و افزود: در هفته بسیج دانش آموزی بیش از 1000 برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد و 16 برنامه شاخص استانی برگزار خواهد شد.
سرهنگ گلشن زاده با بیان اینکه مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل‌پذیر نیست و امروز آمریکا کامل ترین مصداق استکبار است و تا استکبار جهانی هست شعار مرگ بر آمریکا پابرجاست گفت: استکبارستیزی یکی از مبانی پایه‌ای انقلاب اسلامی براساس آموزه‌های قرآنی، معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت(ع) است. قرآن کریم نظریه مواجهه مستضعفین و مستکبرین را به عنوان یک نظریه بنیادی بیان کرده است و این مواجهه را در سطوح مختلف از سطح نفس انسانی تا سطح یک شهر و منطقه و در نهایت در سطح جهانی مطرح کرده است.
وی در پایان افزود: دانش آموزان همچون ساير گروه هاي ملت در اطاعت از فرمان حضرت امام (ره) كه همه را دعوت به مبارزه بي امان با رژيم امريكايي شاه مي نمود، سر از پا نمي شناختند و نجات اسلام را در پيروي كامل از امام (ره) سازش ناپذير مي دانستند. اين طبقه جوان و فعال جامعه بحق يكي از اركان و پايه هاي مهم انقلاب پيروزمند اسلامي بودند.

ارسال نظرات