عضو کمیسیون امنیت مجلس بیان داشت: گر تحریمی بر ضد ملت ایران پس از اجرای برجام وضع شود ما قطعا بر اساس قوانین و مصوباتی که داریم دوباره به مسیر گذشته باز خواهیم گشت.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۵۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا محسنی ثانی در جمع خبرنگاران افزود: مخالفان و موافقان برجام بایستی با فصل الخطاب قرار دادن تائید رهبری، خود را ملزم به اجرای آن بدانند و از هرگونه تنش پس از تائید رهبری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در متن برجام ابهامات و لغزشهایی وجود داشت که به هر شکل توسط دولتمردان آمریکایی تفسیر و مورد سوء برداشت و استفاده قرار می گرفت.

وی گفت: در بندهای هجده گانه مورد اشاره مجلس و رهبر معظم انقلاب بر شفافیت اجرای برجام و جلوگیری از هرگونه لغزش و سوء برداشت تاکید شده است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: با تذکرات رهبر معظم انقلاب و مجلس و هوشیاری دولت سعی شده تا در چارچوب اجرای برجام جلوی هرگونه تفسیر، قرائت ناروا و سوء برداشت از طرف آمریکاییها و حامیان آنها گرفته شود .

وی با بیان اینکه تذکرات رهبری معظم انقلاب و مجلس بر رفع یکجا و همه جانبه تحریم است ادامه داد: در حقیقت این خواسته مشروعی است که از ابتدای آغاز مذاکرات مورد توجه مجلس و دولت بود و ما در بندهای 9 گانه مورد تصویب مجلس هم تاکید کرده ایم هرگونه وضع تحریم به هرشکل و نوع مغایر با اجرای برجام و نقض آن است.

وی اضافه کرد: اگر تحریمی بر ضد ملت ایران پس از اجرای برجام وضع شود ما قطعا بر اساس قوانین و مصوباتی که داریم دوباره به مسیر گذشته باز خواهیم گشت و فعالیت های صلح طلبانه هسته ای خود را در زمینه غنی سازی اورانیوم در راستای ان.پی.تی ،ادامه خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تذکرات رهبر معظم انقلاب در بندهای 9 گانه ای که اعلام کردند در حقیقت سبب شده تا جلوی بهانه جویی های کشورهای غربی گرفته و ابهامات برجام در خصوص وضع هرگونه تحریم بر طرف شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق با اجرای برجام و تصویب آن بودند گفت: البته در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود داشت و این اختلافات ناشی از برداشتهای مختلف نمایندگان از موضوع برجام بود و هر گروهی سعی داشت تا شروط مورد نظر خود را در متن مورد تصویب مجلس جای دهد که با تصویب نهایی برجام در مجلس اختلافات نیز کنار گذاشته شد.

وی همچنین با اشاره به آزمایش موشک عماد توسط نیروهای مسلح کشور و اظهارات مقامات آمریکایی نیز گفت: آزمایش موشک عماد و یا هرگونه آزمایش نظامی دیگری که ما انجام می دهیم ربطی به برجام ندارد لذا هر زمان که برای تقویت بنیه دفاعی کشور احساس نیاز کنیم به تقویت و توسعه فعالیتهای نظامی خودمان می پردازیم و نیازی هم به اظهار نظر و اجازه از کشوری نداریم.

وی همچنین با اشاره به موضوع سفر هیات ایرانی به کشور سوریه بیان کرد: خوشبختانه تحرکات تازه ای در مناطق جنگی سوریه شکل گرفته و ورود کشور روسیه و اجرای عملیات نظامی علیه داعش سبب شده تا امروز یک سرفصل تازه در عرصه نبرد و مبارزه با تروریستها در منطقه باز شود.

محسنی ثانی با اشاره به اینکه سفر هیات ایرانی در راستای همین بررسی این تحرکات نظامی صورت گرفته بود ادامه داد: در این سفر حملات نظامی روسیه به تکفیریها، هماهنگی ارتش سوریه با ارتش روسیه و حزب الله لبنان و بهره مندی ارتش سوریه از مستشاران نظامی ایران مورد تائید و تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع در خواست سوریه برای اعزام نیرو از ایران به این کشور افزود: اگر درخواستی از سوی این کشور در راستای مبارزه با ترویسم مطرح شود جمهوری اسلامی ایران قطعا از آن استقبال می کند.

محسنی ثانی گفت: البته حملات روسیه علیه مواضع داعش در راستای تکمیل مبارزات جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم و مبارزه با داعشی ها انجام شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها