خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: در شرایط حساس کنونی که مقابله با تهدیدات نظامی و دفاعی بر دوش ارتش و سپاه نهاده شده مقابله با تهدیدات زیستی و غیر نظامی وظیفه همه آحاد مردم است.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۶۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، قربان شهریاری در نشست نقش و اهمیت پدافند غیر عامل در صنایع غذایی و کشاورزی که در دانشگاه پیام نور استان گلستان برگزار شد، در خصوص به اهمیت پدافند غیر عامل در مقابل تهدیدات غیر مسلحانه دشمن گفت: در شرایط حساس کنونی که مقابله با تهدیدات نظامی و دفاعی بر دوش ارتش و سپاه نهاده شده مقابله با تهدیدات زیستی و غیر نظامی وظیفه همه آحاد مردم است.

وی تصریح کرد: به همین منظور ما برای کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدها و اقدامات دشمنان توجه به پدافند غیر عامل را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان به بیوتروریسم و تهدیدات زیستی و امنیت غذایی پرداخت و خاطرنشان کرد : ما می توانیم با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین بویژه بیو تکنولوژی به منظور کاهش سموم تهدید کننده حقیقی سلامت انسان، با دستیابی علمی به گونه های پربازده و عاری از بیماری، زمینه ی افزایش راندمان و مقرون به صرفه شدن تولید در بخش کشاورزی را فراهم آوریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله آسیب پذیری بخش کشاورزی و آلودگی های آب و خاک ، در نظر داریم با بکارگیری روشهای بیوتکنولوژی و معرفی جایگزینی های مناسب باعث کاهش خسارت ها در این حوزه شویم.

شهریاری تاکید کرد: ما با ایجاد دانشکده هایی در زمینه ی بهره وری آب، چای، زعفران، خرما، برنج و صنایع تولیدی وابسته می توانیم در زمینه تولید محصولات کشاورزی مثمرثمر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها