به همت فرهنگی و تبلیغات دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله مراسم بزرگداشت شهادت امام زین العابدین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۵۶۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجه الاسلام شاکری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آن حضرت گفت: امام سجاد علیه‏السلام تجسمی عالی از کمالات و ارزش‏های والای انسانی، زینت بندگان مخلص و صالح الهی، شیفته سجده و نیایش و عبادت خالص برای خدا بود. او کسی است که از طرف خداوند «زین‏العابدین» نامیده شد و به جهت کثرت سجودش او را «سجاد» یعنی بسیار سجده کننده نامیدند. 

یکی از القاب امام سجاد علیه‏السلام، «ذوالثفنات» به معنای صاحب پیشانی و زانوان پینه بسته است. در هر سال چندین مرتبه «ثفنه» یعنی برآمدگی و پینه، از مواضع سجده آن جناب از کثرت نماز و سجده ساقط می‏شد و بعد از شهادتشان با ایشان دفن کردند.

امام(ع) بعد از شهادت پدر سالیان متمادی بر شهادت آن بزرگوار گریه کردند که جزء گریه کنندگان در عالم محسوب شدند.

فرزندشان امام پنجم نقل می کنند که پدرم شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند و چون به نماز می ایستادند رنگ به رنگ می شدند و ایستادنشان مثل بنده ذلیل که نزد پادشاه جلیلی ایستاده باشد، بوده است.

از فرمایشات آن حضرت است که فرمود: تعجب دارم از کسی که پرهیز از طعام می کند به خاطر آنکه مبادا ضرر به او برساند، پس چگونه پرهیز از گناه نمی کند که مبادا بدی و جزای بد به او برسد.

 

ارسال نظرات