فرمانده انتظامي استان زنجان:

آموزش پدافند غير عامل از مهمترين اولويت هاي پليس است

آموزش پدافند غير عامل از مهمترين اولويت هاي پليس بوده و وظيفه داريم آموزش پدافند غيرعامل را در مجموعه فرماندهي انتظامي استان زنجان ارتقاء دهيم.
کد خبر: ۸۵۸۶۶۶۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به اينكه مصون سازي از آسيب ها و تهديدات احتمالي و کاهش آسيب پذيري نيروي انساني از اهداف پدافند غير عامل است گفت: پدافند غيرعامل مهمترين راهكار مقاومت پايدار و مقابله با دشمن است.

سردار عليرضا صالحي افزود: مصون سازي از آسيب ها و تهديدات احتمالي و کاهش آسيب پذيري نيروي انساني، ساختمان‌ ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان هاي حياتي از جمله مهمترين مزاياي اجراي ضرورت هاي پدافند غيرعامل در جامعه است و لازم است همه مسئولان و کارکنان انتظامي و حتي مردم و تمام جامعه در اين راستا تلاش کنند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ، در بخش انتظامي رعايت مباني پدافند غير عامل باعث كاهش آسيب پذيري در ماموريت هاي ناجا مي شود، اظهار داشت: در اين خصوص علاوه بر تمهيدات لازم، آموزش هاي لازم نيز به كليه كاركنان توسط رده هاي مجري امر داده مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي استان بر ضرورت فرهنگ سازي اصول پدافند غير عامل تاکيد کرد و بيان داشت: پدافند غيرعامل داشتن اقدامات پيشگيرانه براي خنثي کردن تهديدات دشمنان بوده كه بايد انواع تهديدات را شناخت و راه مقابله با اين تهدايت را تمرين و آموزش داد.

فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: آموزش پدافند غير عامل از مهمترين اولويت هاي پليس بوده و وظيفه داريم آموزش پدافند غيرعامل را در مجموعه فرماندهي انتظامي استان زنجان ارتقاء دهيم.

سردار صالحي با بيان اينكه پدافند غير عامل تنها با تهاجم ديگر کشورها و دفاع از تماميت مرزي يک سرزمين ارتباط ندارد، تصريح کرد: آمادگي در زمينه پدافند غير عامل در صورت وقوع حوادث طبيعي از جمله سيل، زلزله و خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.

وي در ادامه با بيان اينکه تمام دستگاه ها و سازمان ها بايد در راستاي تحقق امنيت پايدار در جامعه گام بردارند، تصريح کرد: پليس زنجان اين آمادگي را دارد تا با همکاري تمامي نهادها و دستگاه هاي ذي ربط از تمام توان و ظرفيت هاي خود در راستاي تحقق اين مهم استفاده نمايد.

فرمانده انتظامي استان زنجان رعايت الزامات پدافند غيرعامل را يكي از موثرترين و پايدارترين روش هاي دفاعي در برابر تهديدات طبيعي و غيرطبيعي خواند و افزود: فرماندهي انتظامي استان زنجان به واسطه وظيفه و ماموريتي كه بر عهده دارد همواره با بررسي و احصاي تهديدها، برنامه ريزي دقيق و حساب شده در مسير ارتقاي توانمندي هاي خود در مقابله با تهديدات حركت مي كند.

ارسال نظرات