امام جمعه کوثر گفت:

علم و تقوا، شاخصه اصلی دانش آموزان بسیجی است

شاخصه اصلی دانش آموزان بسیجی و نخبه علم، تقوا و معنویت است و هر دانش آموزی که این سه رکن را نداشته باشدحق ورود به اردوگاه مقام معظم رهبری را ندارد.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۱۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حسینیه امام خمینی شهر گیوی میزبان 50 دانش آموز بسیجی دختر و پسر شهرستان کوثر بود که به دیدار با امام جمعه شهرستان آمده بودند.

امام جمعه کوثر در جمع دانش آموزان بسیجی دختر و پسر شهرستان کوثر با اشاره به اینکه هر دانش آموز بسیجی بایستی نخبه و اندیشمند باشد اظهار کرد: امروزه علم، دانش و فناوری تنها راه اتکا به خود بودن است و در کشورما ایران اسلامی هم بایستی دانش آموزان بسیجی از همان اول به علم و دانش اهمیت خاصی قائل شوند تا به خود متکی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی با بیان اینکه شاخصه دانش آموز بسیجی در 3 رکن علم، تقوا و معنویت خلاصه شده است تصریح کرد: هر دانش آموز بسیجی که علم، تقوا و معنویت نداشته باشد بسیجی نیست، ولو فقط به یک کارت فعال بسنده کند.

وی ادامه داد: بر اثر پیشرفت علم و دانش است که بلوک غرب و شرق امروزه خود را ابر قدرت می دانند و زورگویی و جاسوسی از دیگر کشورها را در دستور کار خود قرار داده اند.

خطیب جمعه کوثر با صراحت تاکید کرد: ایران اسلامی دانش آموز بسیجی تنبل و با معدل کمتر نمی خواهد؛ چرا که اهمیت علم و دانش در حوزه و زمینه های مختلف حاکی از آن است که بایستی بیش از پیش نسبت به فراگیر شدن علوم در سطح های مختلف تلاش کنیم و آموزش و پرورش در این راستا مهمترین نقش را در ساماندهی و سازماندهی نیروی عالم بسیجی ایفا می کند.

حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: یقین داشته باشید که اگر از فرصت ها استفاده بهینه نکنید در آینده ای نه چندان دور در زندگی شکست خواهید خرد و آنگاه است که آرزوی بازگشت به گذشته را خواهید کرد ولی افسوس که نشدنی است؛ پس با دیدی روشن به آینده با فرا گرفتن علوم مختلف در توسعه منطقه و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی تلاش کنید.

امام جمعه کوثر در بخش دیگری از سخنان خود آینده را ازآن علم دانست و افزود: علم بدون معنویت ارزش ندارد؛ چرا که بزرگترین دزدان متخصصان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کوثر خاطر نشان کرد: بسیجی و جوان آرمانی بایستی علم و تقوا را پیشه کند و در عمل هم نسبت به اثبات آن تلاش کند.

وی از دیگر شاخصه های دانش آموزان بسیجی را احترام به پدر و مادر و همچنین در هم آمیختن باورهای دینی عنوان کرد و افزود: در کشوری همچون آلمان دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که برای کودکان و نونهالان نوای قرآنی عبد الباسط را پخش کنند؛ آنها خواهان مسلمان شدن نونهالان خود نیستند بلکه دریافته اند که قرآن ذهن آدمی را تیز تر و باهوشتر می کند.

حجت الاسلام بیگی در دیگر بخش سخنان خود پروفسور گلستانی گیوی را الگوی دانش آموزان بسیجی منطقه برشمرد و افزود: برای ایران اسلامی افتخار است که دانشمند و پروفسورهایی همچون گلستانی گیوی ها عضو فعال ارشد ناسا پرورش یافته شهر گیوی است و داش آموزان بایستی وی را الگوی خود قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: دانش آموز بسیجی که بدون علم و دانش و معنویت باشند حق ورود به اردوگاه مقام معظم رهبری را ندارد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم سرهنگ دوم پاسدار بیژن راعی فرمانده سپاه ناحیه کوثر از حضور یکپارچه مردم و همچنین نقش موثر و بی بدیل امام جمعه کوثر در وحدت بین اهالی تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کوثر حجت السلام وحید شعیبی و برخی دیگر از کارکنان سپاه ناحیه کوثر در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار