عملیات اجرایی احداث بزرگترين بازار مرزی كشور در پارس آباد در حالي با حضور مسئولان محلي این شهرستان شروع شد كه اين پروژه از سال 91 تاكنون بلاتكليف مانده بود.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۵۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، عملیات اجرایی بازار مرزي شهرستان پارس آباد مغان در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع در جنب ساختمان فرمانداري پارس آباد آغاز شد.

این بازار که به منظور توسعه فعالیت های تجارت مرزی و اشتغالزایی ساخته می شود، دارای 400 باب مغازه، رستوران، كافي شاپ، فضاي بازي براي كودكان، پارکینگ، كارواش، بخش های خدماتی رفاهی و نمازخانه می باشد.

بازار مرزی پارس آباد مغان در حالي در نوار مرزي ایران و جمهوري آذربايجان ساخته می شود كه كلنگ احداث آن در سال 91 توسط اكبر نيكزاد استاندار وقت اردبيل به زمين زده شده بود، اما بنا به دلايل رعایت نشدن موازین قانونی قريب به سه سال به حال خود رها شده بود كه روز گذشته ادامه ساخت آن با حضور مسئولان محلي شهرستان پارس آباد شروع شده و به گفته سرمايه گذار آن تاكنون 500 ميليون تومان براي اين پروژه هزينه شده است.

«سيامك محمدي» سرمايه گذار بازار مرزي پارس آباد در حاشيه عمليات اجرايي اين پروژه گفت:برای اجرای این پروژه حدود 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود با آغاز به کار این بازار مرزي، بيش از 5 هزار نفر از جوانان و تحصيل كردگان منطقه بصورت مستقيم و غير مستقيم در آن مشغول به کار شوند.

وی از این بازار مرزي به عنوان بستری مناسب برای رونق تبادل اقتصادی یاد کرد و گفت: این بازار به رونق تجارت چمدانی با كشورهاي همسايه از جمله جمهوري آذربايجان کمک کرده و بهبود معیشت مردم منطقه را بهتر رقم می زند.

اين سرمايه گذار با اشاره به ظرفیتهاي اقتصادی و تجاری منطقه تصریح کرد: پارس آباد به عنوان دومین شهرستان استان و با توجه به هم مرز بودن با کشور جمهوری آذربایجان قابلیتها و ویژگیهای مناسبی برای رشد و توسعه دارد که بازار مرزی یک ظرفیت پنهان برای این شهرستان است.

محمدي افزود: در صورت همكاري به موقع شهرداري و تخليه پاركينگ چسبيده به زمين بازار مرزي كه جزء محدوده اين طرح بوده، با برنامه ریزی صورت گرفته سعي خواهيم كرد در كوتاهترين بازده زماني نسبت به افتتاح آن كنيم.

بازار مرزي در منطقه پارس آباد مغان به واسطه چشم اندازهای طبیعی زیبا و دلنواز سواحل ارس، آب و هوای مطبوع، علاوه بر ظرفیت های زیادی که در بخش اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، به یکی از مناطق گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری برای فعالیت در شهرستان پارس آباد و ایجاد یک بازار مرزي در نوار مرزی مغان پيش بيني مي شود به زودی این شهرستان به یکی از قطب های مهم اقتصادی و تجارت خارجی در كشور تبدیل می شود.

توسعه پرشتاب و همه جانبه و آماده سازی زیر ساخت های اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در منطقه، از آرزوهای دیرینه مردم این دیار است كه اميدواريم در آينده اي نه چندان دور شاهد به ثمر نشستن آن در منطقه باشيم.

ارسال نظرات