کارشناس پدافند غیر عامل:

پدافند غیر عامل متکی بر منابع داخلی باشد

کارشناس پدافند غیر عامل تاکید داشت: پدافند غیر عامل باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد و باید در این زمینه بر منابع داخل کشور متکی باشیم.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۰۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیح از خراسان رضوی، سید حمید هاشمی امروز در همایش پدافند غیر عامل که به همت بسیج ادارات استان در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به فاجعه منا اشاره داشت: ایران در میان سایر کشورها تنها کشوری است که می‌تواند در مقابل عربستان در زمینه حادثه منا ایستادگی کند.

وی در ادامه پدافند غیرعامل را در جهت خنثی سازی تهدیدات و آسیب‌های دشمنان و کاهش تاثیرات آفند و تهاجم دشمن موثر دانست و تاکید داشت: در دفاع غیر نظامی باید طوری عمل کنیم که خسارات مالی و جانی به غیر نظامیان در جنگ کاهش یابد.

هاشمی با بیان اینکه کاهش آسیب ها جزء اهداف پدافند غیر عامل است ابراز داشت: در پدافند غیر عامل از روش اختفا، پراکندگی، مکان یابی و فریب استفاده می‌کنیم. و آموزش هایی را نیز در این زمینه انجام داده ایم.

وی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در شرایط کنونی گفت: دشمن درصدد استحاله فرهنگی است تا از این طریق اساس نظام اسلامی را در هم بکوبد و ما باید با پدافند غیر عامل، در جامعه برای جلوگیری از تهاجم دشمن آمادگی ایجاد کنیم.

وی تاکید داشت: پدافند غیر عامل باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد و باید بر منابع داخل کشور متکی باشیم.

این کارشناس پدافند غیر عامل با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و پایدار با ابراز تاسف گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور هیچگونه اقدامی برای تدریس چند واحد درس در این حوزه انجام نداده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار