رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

بسیج سازندگی کمک‌کار دولت در محرومیت‌زدایی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: در واقع بسیج سازندگی کمک‌کار دولت در محرومیت‌زدایی است و در این راستا کمک‌های شایانی در راستای اجرای پروژه‌های مختلف انجام داده است.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۱۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، یونس تجربه‌کار، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ظهر امروز(7آبان) در کارگاه آموزشی و توجیهی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی که با حضور فعالان اقتصاد مقاومتی از 5شهرستان تالش، رضوانشهر، شفت،فومن و ماسال در حسینیه سپاه صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی از 17اردیبهشت سال 79 با بیاناتی که مقام معظم رهبری داشتند با هدف خدمات رسانی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم در سطح کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی خدمات ارزنده‌ای را در قالب طرح هجرت، اردوهای جهادی، جهاد سازندگی و کارهای عام‌المنفعه که زودبازده است را برای مردم انجام می‌دهد، افزود: در واقع بسیج سازندگی کمک‌کار دولت در محرومیت‌زدایی است و در این راستا کمک‌های شایانی در راستای اجرای پروژه‌های مختلف انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سطح روستاها در قالب «طرح هجرت» گفت: 760 نفر از دانشجویان استان در قالب 34 گروه جهادی و 8 گروه از سازمان بسیج طلاب در تابستان امسال به مناطق محروم گیلان برای  بتونه کردن انهار، تعمیر و بازسازی مدارس، مساجد، خانه‌های عالم، ساماندهی مزار شهدا و غسال‌خانه‌ها و فعالیت در حوزه‌ اقتصاد مقاومتی و عمرانی اعزام شدند.

کسب رتبه نخست گیلان در بحث ساماندهی مزار شهدا

تجربه‌کار با بیان اینکه استان گیلان در بحث ساماندهی مزار شهدا مقام نخست را در سطح کشور کسب نموده است، تصریح کرد: بسیج سازندگی بیش از 960 مزار شهدا را در گیلان ساماندهی و بازسازی کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی بسیج سازندگی در چندسال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در سال 92، بحث آموزش، تبیین و ترویج اقتصاد مقاومتی را در سراسر نواحی، حوزه‌ها، پایگاه‌های استان گیلان داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از نیمه سال 92 پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان آغاز شد، اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد از اهداف اقتصاد مقاومتی است که توانمندی‌های علمی، فکری و مهارتی خود را به میان بیاورند.

تجربه‌کار به اجرای طرح ویژه بسیج همگام با کشاورز نیز اشاره کرد و افزود: متولیان این طرح سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

وی گفت: افزایش توانمندی کشاورزان و تولیدات، مردمی کردن اقتصاد، توجه بیشتر به بخش روستا و عشایر و همچنین مشاغل خانگی کوچک و توجه به امنیت غذایی و معیشت خانوار از اولویت‌های بسیج سازندگی است.

واگذاری 70 درصد از اعتبارات اقتصاد مقاومتی به متقاصیان در سال 94

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در سال ۹۲ حدود ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی ۹۶۴ کارگاه تولیدی و در سال ۹۳ نیز ۱۶۴ میلیارد ریال برای یک هزار و ۳۷۵ کارگاه به متقاضیان در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

تجربه‌کار با بیان اینکه اعتبارات امسال تسهیلات اقتصاد مقاومتی گیلان 271 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: تاکنون 70درصد از این تسهیلات واگذار شده که در این راستا 960کارگاه با پرداخت بیش از 157 میلیارد ریال اعتبارراه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار