مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
سپاه استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال93 10میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بسیجیان ارائه داده شده است.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۱۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بسیج در راستای اجرای وظایف خود در روشنگری و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از سال 91 در عرصه های مختلفی مانند پرورش مرغ بومی، زنبورعسل، ماهی، دام اقدام به ارائه تسهیلات کرده است تا امنیت غذایی مردم نیز تامین شود.

سرهنگ امندی افزود: پیگیری توانمندی و آگاه بودن افراد از طریق هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی انجام می گیرد و تمامی افراد می توانند این تسهیلات را در قالب قرض الحسنه و عقوداسلامی از بانک مهر اقتصاد تا سقف 30 میلیون تومان دریافت کنند

سرهنگ امندی به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و بیان کرد: نامگذاری چند سال اخیر حاکی از تاکید معظم له بر این مسئله است و مهم ترین و اساسی ترین کار از نظر ایشان، اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است که از سال های اول این برنامه، با همکاری یکدیگر برنامه ریزی پیشرفت های خوبی در این زمینه داشتیم.

این مقام مسئول از اصلی ترین هدف این برنامه سخن گفت: کسب استقلال اقتصادی و نیازمند نبودن در شرایط بحرانی به کشور های بیگانه سر لوحه ی این برنامه است تا کشور در صورت تحریم نیز از پیشرفت باز نماند.

وی به سیاست های کلی این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی دارای سه ضلع سیاست، تولید و مصرف است و سیاست های کلی آن در تولید و مصرف کالاهای بومی خلاصه می شود که منجر به اشتغال نسل جوان، ایجاد امنیت غذایی و به کارگیری محصولات اولیه می شود.

سرهنگ امندی از بزرگترین سرمایه و پتانسیل ایران سخن گفت: وجود یک میلیون نیروی جوان تحصیل کرده یک پتانسیل بزرگ کشور است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: اصلاح خط تولید، جلوگیری از خام فروشی، بومی کردن بسیاری از صنایع و به دست گرفتن بازار 70 میلیونی داخل کشور گام بعدی برای پیشرفت در این عرصه به شمار می رود که باید با برنامه ریزی درست عمل کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی جلوگیری از خام فروشی نفت را مهم دانست و تاکید کرد: بسیاری از مواد خام مانند نفت نباید به راحتی به فروش برود و استفاده از آن ها در کشور و ساخت مشتقات بسیار نیز سبب پیشرفت کشور می شود.

ارسال نظرات