خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۸۶۸۲۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست امروز براي چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و هشتمین جلسه کمیته استانی مقابله با پدیده گردوغبار در سال جاری و همچنين بازديد از پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش کلاه قاضی به اصفهان سفر كرد.

وي در حالي به اصفهان سفر كرده است كه در چند روز گذشته با مشكلات بسياري در سطح سازمان محيط زيست و كشور مواجه بود به طوري كه عده از كارمندان اين سازمان، در چند روز گذشته به تجمع پرداختند. در این تجمع کارکنان با در دست داشتن شعارهایی مانند «مطالبات ما را سیاسی نکنید، به داد کارکنان سازمان برسید، بودجه سازمان کجاست؟، چاپلوسی = ارتقا، ما می‌خواهیم از خط مرگ به خط فقر برسیم، سازمان محیط زیست سیاسی مساوی تخریب جنگل‌های شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعیت محیط زیست همین است» اعتراض خود را نسبت به سوء مدیریت ابتکار و انجام اقدامات غیرقانونی در این سازمان اعلام کردند.

"طعنه ابتكار به خبرنگاران و كارمندان محيط زيست: "همه كارهاي ما سياسي است!"

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه" چرا برخی از رسانه‌ها و نهادها ابتکار را فردی سیاسی در محیط زیست می‌دانند؟!" تأكيد كرد: «همه کارهای ما سیاسی است حتی بزها، آهوها و پلنگ‌هایی که در اینجا وجود دارند نیز سیاسی است و جلسات ما برای رفع آلودگی هوا و گرد و غبار اصفهان امروز برگزار می‌‌شود مسئله سیاسی است.»

اين صحبت ها در حالي صورت گرفت كه روز گذشته، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اعتصاب کارکنان محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: اینکه بخواهیم مجموعه ای از دولت را با نگاه سیاسی و جناحی اداره کنیم باید منتظر چنین چالش هایی هم باشیم. متاسفانه در سازمان محیط زیست از ابتدا شاهد یک سری اقداماتی بودیم که خلاف تصور بود.

توقع از ابتكار در حوزه هاي محيط زيستي است نه مسائل سياسي!

سروری با توجه به اینکه یکی از معضلات محیط زیست، آلودگی هوا و ریزگردها است تصریح کرد: توقع این بود که خانم ابتکار با تمرکز بر مشکلات آلودگی هوا و ریزگردها که امروزه به صورت یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی است در رفع آن کوشش های جدی را به عمل بیاورد؛ اما متاسفانه شاهد برخوردهای سیاسی و جناحی و بعضا برخوردهای غیر کارشناسی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مدتی پیش تمرکز خانم ابتکار بر این بود که با خارج کردن تولید بنزین پتروشیمی و واردات بنزین، کشور با هوای سالم و عاری از آلودگی مواجه خواهد شد اما نتیجه آن بر یک استنباط غلط بود و نشان داد که این ادعا پشتوانه علمی ندارد.

سروری افزود: در بحث ریزگردها و سایر مشکلات زیست محیطی شاهد هیچ اقدام مفید و موثری نبودیم. لازم است آقای روحانی تصمیم جدی بگیرد و انقلابی در جهت تحول در سازمان محیط زیست انجام دهد.

با وجود تمام اين مسائل انتقادات به معصومه ابتكار در مسائل مختلف محيط زيستي قابل توجه است و از آن مي توان به مسائل آْلودگي هوا،مشكلات ريزگردها و مسائلي از اين قبيل اشاره كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها