مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمدگفت: کانون های فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویی و معاونت های فرهنگی دانشگاه های پنج گانه استان به منظور آسیب شناسی در خوابگاه های خودگردان دخترانه استان تا پایان آبان ماه امسال راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۳۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج یاسوج نشست هم اندیشی مسئولان بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد با مسئولان فرهنگی دانشگاهها و رابطین خوابگاههای خودگردان مراکز علمی استان به منظور آسیب شناسی و مشکلات برگزار شد.

شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان در این نشیت هم اندیشی بر شتاب بخشی در رفع آسیب های خوابگاه های خود گردان استان تاکید کردو گفت: باید برای برآورده کردن ذهن مخاطب که همان دانشجویان هستند، آسیب های اجتماعی را در  خوابگاه های خودگردان از بین ببریم.

وی ایجاد کانون های فرهنگی، همایش های برنامه محور، ایجاد فضای ساختاری مناسب و بصری را از مهمترین برنامه ها برای از بین بردن آسیب ها در خوابگاه های خودگردان دانست.

مسئول بسیج دانشجویی استان ابراز کرد: اگر رابطین فرهنگی خوابگاه ها مسئولیت های مختلفی بر عهده گیرند زمینه اعتماد دو طرفه فراهم شده و اگر آنان مسائل فرهنگی را آسیب شناسی کنند انگیزه کار در مسئولین بالا می رود.

مهدوی مطلق برنامه ریزی فرهنگی را مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام اجرای مهندسی فرهنگی در هر دانشگاهی دانست و افزود: داشتن برنامه منظم برای امور خرد و کلان فرهنگی، زمینه ساز تحقق و به ثمر نشستن اهداف فرهنگی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی فرهنگی در دانشگاه‌ها، اول باید گام‌ها و اقدامات اساسی و زیربنایی را در این امر در نظر گرفت که مهم‌ترین آن‌ها تنظیم تقویم فرهنگی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان  تصریح کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها هر چند که اسماً و رسماً به نام دانشگاهیان نگاشته شده است، اما بازیگران اصلی صحنه‌های فرهنگی در دانشگاه را دانشجویان برعهده دارند.

مهدوی از همکاری بسیج دانشجویی و معاونت های فرهنگی دانشگاهها استانی برای ایجاد کانون های فرهنگی در خوابگاه های خودگران دخترانه استان خبر داد و گفت: این کانون ها تا پایان آبان ماه ایجاد خواهد شد.

وی یکی از اهداف این کانون را معرفی یک رابط و اجرای کارهای فرهنگی در این خوابگاها دانست و افزود: با ایجاد این کانون ها از این به بعد تمامی خوابگاههای خودگردان استان دارای نمازخانه خواهند شد و اجرای برنامه های فرهنگی اعم کرسی ها، برپایی نماز اول وقت، کلاسهای قرآنی ، کلاسهای بصیرتی در این خوابگاها صورت خواهد پذیرفت.

همچنین در ابتدای این نشست حجت الاسلام غفاری مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج عدم فضا سازی مناسب خوابگاه ها و کهنه بودن فضای آموزشی و ترسیم نبودن فضای فرهنگی با سازه های دانشگاه را از مهمترین عوامل آسیب های محیطی خوابگاههای دانشجویی دانست .

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی همگام با زیرساختهای تأمین در بیشتر دانشگاههای استان اجرا نشده است، بیان کرد: همگام ساختار فیزیکی دانشگاه باید فرهنگ سازی محیطی برای دانشگاه و دانشجو مهیا باشد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاههای استان، رابطین خوابگاههای دانشجویی مرکز استان مشکلات و معضلات خوابگاههای خود را بیان کردند.

معصومه سیروس مسئول خوابگاه کساء به نمایندگی از طرف خوابگاه های خودگردان دخترانه یاسوج از نظارت نداشتن دانشگاه ها وکوتاهی کردن در پیگیری مشکلاتشان از طریق دانشگاه ها گلایه مند بودوافزود:برای اجرای برنامه های فرهنگی در خوابگاه ها نیازمند یک طرح وبرنامه ریزی وحمایت از طرف نهاد های فرهنگی دانشگاه ها هستیم که بتوانیم مشکلات وآسیب های موجود را مرتفع سازیم.

ارسال نظرات