دانشجوی فعال سیاسی:

سعودی‌ها تا زیر فشار نباشند حاضر به هزینه‌دادن نیستند

دانشجوی فعال سیاسی در خصوص حادثه منا گفت: سعودی‌ها تا زیر فشار نباشند حاضر به هزینه دادن نیستند.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۵۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

مصطفی مقدادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به بی ادبی های مکرر وزیر خارجه سعودی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با فاجعه منا و واکنش و رفتار متقابل سعودی ها، باید برخورد محکم در فضای رسانه ای و علنی علیه آنها صورت گیرد.

وی در خصوص تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی در مورد فاجعه منا افزود: با وجود اینکه امکان شکل گیری چنین کمیته ای را ضعیف می‌دانم، اما با توجه به اینکه عمدی بودن وقایع جدی به نظر می‌رسد، اقتضای شرایط، وجود فشار دائمی بر عربستان سعودی است. چون معتقدم عربستان با این رفتارهایش در سوریه، یمن و منا، اگر هزینه ملموسی ندهد، به خباثت های خود پایان نخواهد داد.

دانشجوی فعال سیاسی ادامه داد: تشکیل کمیته حقیقت یاب، آمادگی افکار عمومی را برای یافتن علت حقیقی ماجرا، حفظ می‌کند.

مقدادی با اشاره به این که چرا این موضوع بین دیگر سوژه ها در حال فراموشی است، گفت: شخصیت سیاسی سعودی ها نشان داده است که نمی توان پیرامون تعیین وضعیت بازداشت شدگان، روی منطق و دستگاه دیپلماسی حساب باز کرد و آنها با خیال راحت کارشان را خواهند کرد، خصوصا اکنون که به شدت در مقابل ایران احساس حقارت می‌کنند و دنبال جبران خسارات وارده از سوی تصمیمات عاقلانه ایران به خود هستند. اینکه راهکار چیست، حقیقتا نمی‌دانم، اما می‌دانم باید متفاوت عمل کرد، سعودی ها تا زیر فشار نباشند، حاضر به هزینه دادن نیستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار