خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان در برابر نقشه‌های دشمنان گفت: باید بصیرت‌بخشی لازم به تمام اقشار مردم داده شود تا آنها بتوانند دوست و دشمن را یکدیگر تمیز دهند.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۷۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیر عامل که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به خطبه 191 نهج‌البلاغه اظهار داشت: نهج‌البلاغه کتابی بسیار ارزشمند حاوی عالی‌ترین مطالب حکومتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از پیشوای ما علی (ع) است.

وی با بیان اینکه برخی در آن زمان فکر می‌کردند که معاویه از حضرت علی (ع) سیاست‌مدارتر است ابراز کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید قسم به خداوند که معاویه از من سیاست‌مدارتر نیست؛ او مکر و حیله و دروغ به کار می‌برد و من فعل حرامی که او انجام می‌دهد را انجام نمی‌دهم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سیاست چند بعد دارد تصریح کرد: برای اینکه بگوییم دین از سیاست جدا نیست باید بدانیم دین از کدام سیاست جدا نیست و کدام سیاست جز دین ما است.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: سیاست معاویه سیاست توام با زور و فشار است اما سیاست اسلامی توام با عدالت است که از دین جدا نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس ساواک خطاب به امام خمینی ادامه داد: زمانی که امام (ره) را از حبس به حصر بردند رئیس ساواک به سراغ ایشان رفت و گفت شما آخوندها نباید در سیاست دخالت کنید زیرا سیاست یعنی دروغ و فریب و شما باید به بحث و درس خود بپردازید.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام خمینی (ره) در پاسخ به این فرد فرموده بودند که این سیاست از آن شماست و آنچه شما می‌گویید ما گرد آن نمی‌چرخیم زیرا سیاست ما علوی و اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم شناخت حربه‌های دشمنان اذعان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید اگر چه من سیاست‌های شیطانی به کار نمی‌برم اما فریب سیاست فریبکارانه معاویه را نمی‌خورم زیرا راه‌های مقابله با این مکر را می‌دانم و هرگز غافلگیر نمی‌شوم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید بصیرت پیدا کنند اظهار کرد: مردم در همه سطوح باید دوست و دشمن را بشناسند و نقشه‌های دشمنان و راه‌های مقابله با آن را بدانند.

این مرجع تقلید افزود: باید بصیر و هوشمند باشیم تا ترفندها و مکرها و حیله‌های آنها را در نطفه خفه کرده و قبل از ظهور و بروز آنها باید آنقدر مجهز باشیم که بتوانیم با این نقشه‌ها مقابله کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: این امر وظیفه شماست و توجه داشته باشید که ما باید با هوشیاری و بصیرت آمادگی مقابله با دشمنان را داشته باشیم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره بقره در خصوص نبرد طالوت و جالوت بیان کرد: در این نبرد داوود که از لشکریان طالوت بود جالوت را کشت و خداوند در برابر جهادش به وی حکمت، حکومت و علم بخشید.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: این موضوع نشانگر این است در صورتی که جهاد در برابر طاغوت صورت بگیرد حکومت مطلوب تشکیل می‌شود و این همان چیزی است که در انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها