خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) اهم برنامه های این سازمان را در هفته بسیج دانش آموزی تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۸۶۸۷۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
سید جواد میرهادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز طی سخنانی با اشاره به حماسه جاوید و قهرمانانه دلاور مردانی که در عین کم سن و سال بودن، افتخارات بزرگی را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشتند، اهمیت تشکیل بسیج دانش آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزان از آرمان های انقلاب اسلامی در دوران پس از جنگ تحمیلی را یادآور شد و اظهار کرد: این مهم با تصویب «قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش آموزی توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1375» بنا نهاده شد تا نوجوانان ما با فعالیت‌های مناسب و متنوع خود عرصه دیگری از حیات طیبه بسیج را به نمایش گذارند.

وی با اشاره به تقارن هفته بسیج دانش‌آموزی با ماه محرم، به اهمیت زنده نگه داشتن اسلام ناب در پرتو فرهنگ عاشورا اشاره کرد و افزود: افتخار بسیج، پیروی از مکتب عاشورا است و حضرت أباعبد الله الحسین علیه السلام به ما تعلیم می‌دهد که جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت کلید پیروزی و عزت انسان‌های آزاده در برابر استکبار و تزویر است.

میرهادی، تسریع در تولید تمدن نوین اسلامی با بهره‌گیری از الگوهای مستند و حقیقی نظیر شهدای دانش‌آموز از جمله رضا سلیمانی و ایران قربانی را یکی از وظایف بسیج دانش‌آموزی برشمرد و ابراز کرد: امروز در پرتو فرهنگ و تفکر بسیجی، شاهد حضور بانشاط و خلاقانه دانش‌آموزان در قالب یک تشکل الهی هستیم که با الگو قرار دادن 36000 دانش‌آموز شهید این مرز و بوم، فهمیده‌وار در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی،‌ اجتماعی و سازندگی حماسه می‌آفرینند تا آینده‌ساز فردای نظام اسلامی و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) باشند.

مسؤل سازمان بسیج دانش آموزی استان قم، از آغاز برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در آستانه هشتم آبان‌ماه سالروز شهات حسین فهمیده خبر داد و پنجشنبه هفتم آبان ماه، اولین روز از هفته بسج دانش آموزی را با شعار "دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی" خواند و اعلام کرد: اعزام 5 کاروان از دانش آموزان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور، کوهپیمایی بیش از 200 نفر از پیشگامان خواهر، حضور و غبارروبی 600 نفر از دانش آموزان بسیجی در گلزارهای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، دیدار با خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان و آغاز مسابقات فوتسال فرماندهان پیشگام برادر در طول هفته از برنامه های اولین روز هفته بسیج دانش آموزی است.

وی دومین روز از هفته بسیج دانش آموزی را با شعار "دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالتخواهی" دانست و افزود: حضور دانش آموزان بسيجي در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه و برگزاری همایش پدافند غیرعامل با موضوع نقش دانش آموزان بسیجی در مصون سازی جامعه از مهمترین برنامه های این روز خواهد بود.

میرهادی شنبه نهم آبان ماه را را با شعار "دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی" به عنوان سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی برشمرد و ادامه داد: برگزاری آیین صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شجاعت در مدارس، ویزیت رایگان در مناطق کم برخوردار واحدهای مقاومت، دیدار با نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارش عملکرد و برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع «نقش دانش‌آموزان در اقتصاد مقاومتی» از اهم برنامه های این روز خواهد بود.

وی یکشنبه دهم آبان ماه با عنوان "دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری" را چهارمین روز از هفته بسیج دانش آموزی دانست و بیان کرد: اجرای مانور پدافند غیر عامل در واحدهای مقاومت پیشگام از مهمترین برنامه های این روز است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه یازدهم آبان ماه که با شعار"دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری" نامگذاری شده است، مراسم یادواره شهیده ایران قربانی و 36000 شهید دانش آموز، ویژه خواهران را در استان برگزار خواهیم کرد.

وی سه شنبه دوازدهم آبان ماه را باشعار "دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری" به عنوان ششمین روز از هفته بسیج دانش آموزی دانست و اعلام کرد: برگزاری یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و 36000 شهید دانش آموز با حضور والدین شهید محمدحسین فهمیده در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) نیز از مهمترین برنامه های این روز خواهد بود.

میرهادی به برنامه های آخرین روز از هفته بسیج دانش آموزی با شعار "دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی" اشاره کرد و افزود: حضور دانش آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همراه با آحاد مردم شریف استان قم، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع«من دانش آموز نسل چهارم انقلاب با تاسی از حضرت امام راحل می گویم امریکا شیطان بزرگ است "، برگزاری مسابقه پیامکی «گرگ پیر» با موضوع استکبار ستیزی را نیز از مهمترین برنامه های این روز دانست.

وی در پایان همچنین افتتاح واحدهای مقاومت جدید، برگزاری دوره بدو ورود یاران برای اعضای جدید بسیج، برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در واحدهای مقاومت و همچنین برپایی نشست‌های حلقه‌های معرفتی، بصیرتی شجره طیبه صالحین در واحدها و حوزه‌های مقاومت را از دیگر برنامه های شاخص این هفته برشمرد.

ارسال نظرات