خبرهای داغ:
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم:
امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مسلمانان نبوده است، گفت: هر راهی که به آمریکا ختم شود جز شکست نخواهد بود و حل مشکلات کشور در گرو ارائه برنامه جامع در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۲۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «حجرات» مبنی بر ایمان آوردن ظاهری برخی اعراب بادیه‌نشین و منت نهادن آنها بر پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند به آنها می‌فرماید هیچ منتی ندارید که ایمان آورده‌اید بلکه خدا و رسول بر شما منت دارند که موجب هدایتتان شده‌اند.

وی افزود: اسلام این افراد از همان ابتدا مورد تردید بود، چراکه خداوند عبارت «ان کنتم صادقین» را در ابتدای آیه به کار برده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز هم برخی بی‌اساس و بدون دلیل مسلمان شده‌اند و در مواقع حساس و زمانی که حاجت و خواسته‌شان برآورده نمی‌شود، تکالیف دینی خود را رها می‌کنند، گفت: بعضی افراد هم به منظور دفع ضرر یا جلب منفعت، خود را انقلابی معرفی می‌کنند و زمانی که به اهدافشان نمی‌رسند یا منافع خود را در ضدانقلابی بودن می‌بینند از نهضت اسلامی رویگردان می‌شوند.

وی در خطبه دوم به روز 13 آبان اشاره کرد و گفت: 13 آبان سال 1343 سالروز تبعید امام راحل به ترکیه به دلیل اعتراض علیه قانون کاپیتولاسیون یعنی اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی است که البته این قانون در جهان ملغی شده بود.

سعیدی به 13 آبان سالروز کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران پرداخت و عنوان کرد: همچنین در 13 آبان ماه سال 58 نیز دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که امام خمینی (ره) از آن به انقلاب دوم یاد کردند؛ وجه مشترک هر سه این رویدادها، استکبارستیزی ملت ایران است.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: لازم است روحیه استکبارستیزی ملت ایران به گوش جهانیان برسد تا همگان دریابند ملت ایران هنوز مقاوم بوده و از آمریکا متنفر است.

وی ادامه داد: آمریکا همواره به دنبال نفوذ در داخل ایران بوده و هست؛ رهبر معظم انقلاب این نفوذ را تهدیدی بزرگ و نقشه اصلی دشمنان دانسته‌اند.

سعیدی با بیان اینکه اقتصاد، امنیت، فرهنگ و امور نظامی زمینه‌های نفوذ دشمنان هستند، گفت: بزک کردن چهره شیطان بزرگ یکی از راه‌های نفوذ است، زیرا برخی می‌خواهند آمریکا را به عنوان فرشته معرفی کنند؛ هدایت مجموعه‌های فرهنگی و تحمیل ادبیات استکباری به مردم و نخبگان از دیگر راه‌ها محسوب می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اعتقادزدایی از سیاست را یکی دیگر از راهکارهای نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: راه دیگر نفوذ آمریکایی‌ها، القای عبور از انقلاب است که لازمه آن، پیوستن به جامعه جهانی است که البته منظورشان از جامعه جهانی آمریکا و چند کشور مستکبر است.

وی افزود: لازم است در شرایط کنونی به وضعیت حال حاضر آمریکا و جمهوری اسلامی در منطقه بپردازیم؛ با نفوذ معنوی جمهوری اسلامی و حمایت عملی از جریان مقاومت اسلامی، تعادل روحی و فکری آمریکایی‌ها بهم خورده و همچنین وجود ابهام سیاسی امنیتی برای آنها به صورتی است که گزینه‌های واضحی برای بحران‌های موجود ندارند.

سعیدی تصریح کرد: بروز ناتوانی آمریکا از حل مشکلات منطقه‌ای در افکار عمومی غرب و منطقه نیز جزو مخاطرات و تهدیدات دولتمردان ایالات متحده به شمار می‌رود و بحران‌های زیادی همچون یمن، عراق و سوریه وجود دارد که حل نشدن آنها برای آمریکا گران تمام شده است همچنین حربه نظامی این کشور در حال حاضر تیغ کندی است که با پیشرفت‌های موشکی ایران موجب شده است هیچ کس فکر نکند دولت مستکبری همچون آمریکا شکست‌ناپذیر است.

امام جمعه قم به پیشرفت‌های علمی و اقتدار هسته‌ای و نظامی ایران و عبور از چالش‌های پرونده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری محور و جریان مقاومت و حل بحران‌های منطقه‌ای با حضور جمهوری اسلامی از دیگر نقاط قوت شرایط حال حاضر ایران به شمار می‌روند.

وی افزود: آمریکا در شرایط فعلی راهبردهایی را در منطقه غرب آسیا دارد؛ راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی مانند کشتار مردم مظلوم یمن و پشتیبانی از داعش، تلاش برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه و تجزیه کشورها از طریق دامن زدن به انتظارات قومی و مذهبی و مدیریت گروه‌های افراطی و تکفیری، قطب‌بندی جدید منطقه‌ای با حفظ برتری کامل رژیم صهیونیستی و ایجاد فشار به دولت‌های مستقل منطقه و جمهوری اسلامی ایران برای تغییر رفتار و ساختار مد نظر از جمله این راهبردها هستند.

سعیدی خاطرنشان کرد: هشدار می‌دهیم که آمریکا در فکر دگرگونی محتوایی و تغییر ذائقه ملت ایران از طریق جریان سهل‌اندیش و بی‌بصیرت است البته رهبر فرزانه و حکیم و ملت ایران راه نفوذ فرهنگی و سیاسی آمریکایی‌ها را با هوشمندی و بصیرت سد خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت قدرت بازدارندگی ایران همانند اقتدار موشکی و اعلام وجود شهر موشکی، حفظ انسجام داخلی در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که البته برخی اتحاد را در مقابل کوتاه‌ آمدن در مقابل دشمن قلمداد می‌کنند، ایجاد نظم جدید منطقه‌ای با محوریت مقاومت و اسلام ناب محمدی، ممانعت از نفوذ و حضور آمریکا در ایران اسلامی و مدیریت ارتباط با کشورهای منطقه با حفظ عزت، مصلحت و حکمت و تلاش برای جلوگیری از اجرای نقشه‌های آمریکا از جمله این راهکارها هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مسلمانان نبوده است، عنوان کرد: هر راهی که به آمریکا ختم شود جز شکست نخواهد بود و حل مشکلات کشور در گرو ارائه برنامه جامع در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها