استاندار لرستان گفت: سیل به 2000 هزار واحد مسکونی در لرستان خسارت زد.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۹۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران استان لرستان که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور در کوهدشت در حال برگزاری است، گفت: در جریان بارندگی های چند روز اخیر لرستان، سیل به 2000 هزار واحد مسکونی استان خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل به حدود 600 کیلومتر از راههای استان لرستان نیز خسارت وارد کرده است اظهار کرد: راه ارتباطی 56 روستا قطع شده است.

استاندار لرستان گفت: همچنین سیل، برق 58 روستای استان را نیز قطع کرده بود که در طی ساعات اخیر برق 38 روستا وصل شده است؛ البته تا روز یک شنبه برق و اب کلیه روستاها وصل خواهد شد.

بازوند ادامه داد: در مجموع خسارت های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری استان بر اثر سیل 200 میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کوهدشت از جمله شهرستانهایی است که به شدت دچار معضل بیکاری است اظهار کرد: در این شهر کمترین صنعت بزرگ وجود دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه سد معشوره می تواند بخشی از مشکلات بیکاری و اقتصادی این شهر برطرف کند گفت: علیرغم ابلاغ قرارداد این سد، در سال 94 بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

بازوند بیان کرد: سد معشور یکی از جدی ترین مطالبات مردم کوهدشت است و در واقع اگر به سرانجام برسد می تواند 15 هکتار از زمین های این شهرستان را آبی کند.

وی همچنین از پیگیری های ویژه رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و سایر مدیران ارشد کشور برای رسیدگی به سیل زدگان لرستان قدردانی کرد.

ارسال نظرات