مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تخفیف های نجومی این شرکت به شرکت های بانکرکننده سوخت را رد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۷۰۵۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر سجادی درباره اینکه برخی از شرکتهای بانکرکننده با اجاره مخزن در کشورهایی مانند عراق سوخت دریافتی از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را با تخفیف های قابل توجه با عنوان عرضه به کشتی ها خریداری اما در بخش دیگری آن را عرضه می کنند گفت: برخی از این شرکتها به دلیل تقاضای بالای خود به سوخت و ارزان بودن آن بخشی از این نیاز را از کشور عراق تأمین می کنند و بعد آن را با سوخت دریافتی از شرکت ملی پخش ترکیب و بعد بانکر می کنند. عراق به نفت کوره ایران نیازی ندارد که بانکرکننده نفت کوره ایران را به آنجا انتقال دهد.

 وی دادن تخفیف 15 درصدی به شرکتهای بانکرکننده را رد کرد و توضیح داد: زمانی برای هر تن نفت کوره به ارزش 600 دلار، چهار درصد تخفیف داده می شد. همیشه خُرده فروشی نسبت به عمده فروشی هزینه بیشتری دارد. اکنون نیز برای خرده فروشی در کف 25 دلار چهار درصد تخفیف می دهیم. 

مدیر عامل شرکت ملی پخش درباره هزینه های بانکرکنندگان گفت: طبق بررسی کارشناسان شرکت ملی پخش، هزینه خرده فروشی سوخت در بخش بانکرینگ برای هر تن حدود 24 دلار می شود.

سجادی با اشاره به اینکه در قانون به ما تکلیف شده است که سالی 20 درصد حجم عرضه سوخت در بخش بانکرینگ افزایش یابد گفت: امسال  تلاش می کنیم این رقم محقق شود.

وی با اظهار اینکه در هفت ماه نخست امسال عرضه نفت کوره در بخش بانکرینگ نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است گفت: در این مدت دو میلیون و 540 هزار تن نفت کوره در خلیج‌فارس بانکر شده است. عرصه نفت گاز هم رشد خوبی داشت به طوی که به 116 هزار و 100 تن رسیده است.

ارسال نظرات