خبرهای داغ:
با موضوع" نقش دانش آموزان در مصون سازی جامعه"؛
هزمان با هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، همایشی تحت عنوان "پدافند غیرعامل و نقش دانش آموزان در مصون سازی جامعه" توسط سازمان بسیج دانش آموزی و با مشارکت استانداری و آموزش و پرورش در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۱۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این همایش که در دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار گردید، مهدی متقیان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی به دانش آموزان، به شعار هفته پدافند غیرعامل تحت عنوان «پدافند غیرعامل و مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» اشاره و اظهار کرد: اگر تفکر بسیجی در جامعه ما زنده بماند، قطعا دشمنان چشم طمع به ما نخواهند داشت و بسیج جامعه را مصون سازی می کند.

همایش پدافند غیرعامل در قم برگزار شد

وی با اشاره فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص ویژگی های بسیج ابراز کرد: بسیج متعلق به حزب و گروه خاصی نیست و متعلق به همه مردم است، با همه تفکر و سلایق و قومیت های مختلف و همه ما دوستان و فرزندانمان افتخار می کنیم که قبل از آنکه مسؤلی باشیم، یک بسیجی هستیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم در ادامه با اشاره به نامگذاری هشتم آبان ماه تحت عنوان روز پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن هست؛ از درون و اگر دشمن ضربه ای هم بزند؛ قطعا موفق نخواهد شد

سردار غلامرضا حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش ضمن برشمردن موارد گوناگونی از اقدامات خصمانه دشمنان در دوران دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی ایران، از دانش آموزان خواست تا جهت کسب اطلاعات در مورد اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داده است، به کتاب «ویرانی دروازه شرق» که توسط رئیس سازمان اطلاعات ارتش عراق نوشته شده رجوع نمایند.

همایش پدافند غیرعامل در قم برگزار شد

وی با اشاره به فداکاری و نقش رزمندگان در حراست از این مرز و بوم خاطرنشان کرد: این فداکاری ها باعث شد که کشور به دست دشمن نیفتد و امروز در اختیار من و شماست.

سردار حیدری همچنین با اشاره به تقارن هفته بسیج دانش آموزی با روز پدافند غیرعامل، حضور مردم در صحنه دفاع مقدس را عامل پیروزی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری تنها راه نا امید شدن دشمن را قوی کردن کشور بیان داشتند و سه کلید واژه اقتصادمقاومتی، پیشرفت علمی و پدافند غیرعامل را برای این امر برشمردند که امیدواریم با حضور دانش آموزان بتوانیم به این موضوع بپردازیم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، پیام 36000 شهید دانش آموز را حفظ دستاوردهایی دانست که ثمره خون شهداست و پدافند غیرعامل را عاملی برای حفاظت از سرمایه های حیاتی و دفاعی کشور برشمرد .

همایش پدافند غیرعامل در قم برگزار شد

شایان ذکر است برقراری تماس تلفنی با برادر شهید محمدحسین فهمیده و بیان ویژگی های شخصیتی شهید وذکر مصیبت و سینه زنی توسط مداح اهلبیت حاج محمد جواد احمدی از دیگر برنامه های این همایش یکروزه بود.



ارسال نظرات