فرماندار نیر از کاهش 60 درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی و همچنین افزایش 52 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۷۲۰۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، فرماندار نیر در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیر از کاهش 60 درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی و همچنین افزایش 52 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

وی افزود: در کنار مبارزه جدی با آثار شوم مواد مخدر، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان رویکرد اصلی و اساسی شورای هماهنگی شهرستان نیر بوده و در این زمینه 11 تیم اجتماع محور در این شهرستان تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز گفت: آگاه سازی خانواده ها برای کاهش مصرف مواد مخدر یک ضرورت است.

صادق سروری افزود: در ارزیابی عملکرد شش ماه اول سال جاری جایگاه شهرستان های استان از رتبه 16 به رتبه 10 کشوری رسیده و عملکرد ادارات ، نهادها و دستگاه های اجرایی استان در کاهش رتبه استانی مطلوب بوده است.

وی اظهار کرد: وظیفه هر دستگاهی است که به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که دارد در زمینه مهار مواد مخدر فعالیت کند تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های استفاده از مواد مخدر از رسوخ آن در بین خانواده ها جلوگیری شود.

سروی گفت: مشکلات عدیده اجتماعی ریشه در معضلات فرهنگی دارد و اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی از نتایج معضلات فرهنگی است.

وی از متولیان فرهنگی استان خواست با جدیت ، آگاه سازی و اطلاع رسانی در مدارس ، دانشگاه ها و در جمع خانواده ها به امر پیشگیری کمک کرده و در این راه کوتاهی نکنند.

ارسال نظرات