خرم آباد - مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و سرپرست اجرایی مسابقات جهانی کوراش گفت: مسابقات جهانی کوراش با حضور ۳۳ کشور در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۷۲۳۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی یاور عزیزپور اظهار داشت: مسابقات جهانی کوراش ۱۴ و ۱۵ آبان ماه سالجاری در ایران و میزبانی استان لرستان در شهر خرم آباد برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه استاندار لرستان در راس تشکیلات اجرایی این مسابقات است، عنوان کرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان قائم مقام اجرایی این مسابقات بوده و میزبانی این رویداد بزرگ یکی از کارهای بزرگ برای استان لرستان است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و سرپرست اجرایی مسابقات جهانی کوراش با اشاره به اینکه طی این مسابقات لرستان میزبان ۴۱ کشور از چهار قاره آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه همزمان با این رویداد کنگره جهانی و قاره ای کوراش نیز در خرم آباد برگزار خواهد شد، ۴۱ کشور برای شرکت در کنگره و حدود ۳۳ تیم از ۳۳ کشور برای شرکت در مسابقات به لرستان خواهند آمد.

عزیزپور با بیان اینکه همزمانی برگزاری مسابقات جهانی کوراش بانوان از این دوره حذف شده است، تصریح کرد: میزبانی این گونه مسابقات را به منطقه ای می دهند که در آن رشته حرفی برای گفتن داشته باشد و لرستان در حوزه جودو دوم کشور بوده و پتانسیل های لازم در این رشته را داشتیم.

وی افزود: برنامه های تدارک دیده برای تشریفات این مسابقات در چهارچوب فرهنگ ها و ارزش های دینی و بومی ما هستند و برای این کار افرادی آموزش دیده و توجیه شده اند.

عزیزپور خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در ایام ماه محرم در اجرای برنامه های تشریفات در نظر گرفته شده است همچنین پذیرش کنندگان این دوره از مسابقات لباس محلی لرستان را به تن خواهند داشت.

ارسال نظرات