رئیس مرکز مطالعات پدافند غیرعامل کشور در خرم‌آباد:

2 هزار مربی پدافند غیرعامل در کشور آموزش می‌بینند

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: 2 هزار مربی پدافند غیرعامل در کشور در حال آموزش هستند.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۱۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ حاتمی ظهر امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف از سفر به استان لرستان و برگزاری این کارگاه آموزشی، معرفی برنامه‌ها و اهداف سازمان پدافند غیرعامل و آموزش مبانی آن برای مدیران استان به‌ویژه مدیران اجرایی بوده است.

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور بابیان اینکه دشمن درصدد این است که یک جمهوری اسلامی بدون محتوا وجود داشتهباشد، عنوان کرد: آماده‌شدن و مصون‌ماندن در برابر تهدیدات، نیازمند تدوین ساز و کارهای ویژه‌ای است که این دستورالعمل‌ها در قالب پدافند غیرعامل تعریف می‌شوند.

وی بیان کرد: در این همایش، بنا داشتیم که یک شناخت جامعی از اصول مدیریت، راهبردها و سیاست‌های پدافند غیرعامل را به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان منتقل کنیم تا این مبانی را در لایه‌های مدیریتی خود بگنجانند.

حاتمی بابیان اینکه لرستان ازنظر آموزش پدافند غیرعامل پایه‌گذار خوبی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان لرستان 400 نفر آموزش‌های عمومی پدافند غیرعامل را فراگرفتند که بنا داریم امسال در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی به مدیران اجرایی استان کار کنیم  تا این مهم فرهنگ‌سازی شود.

رئیس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در تمام کشور 7 هزار نفر از مدیران، در بحث کارشناسی پدافند غیرعامل آموزش دیدند و 2هزار نفر تربیت‌معلم نیز در حال آموزش هستند.

وی اظهار داشت: در چهار دانشگاه معین، فارابی، مالک اشتر و دانشگاه عالی دفاعی، 15 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد تعریف‌شده و هزار و 500 نفر نیز در این مقطع فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حاتمی افزود: در بحث مدیریت رسانه، سازه‌های امن، برق، الکترونیک، نفت، گاز و آب با گرایش پدافند غیرعامل دانشجو تربیت‌کرده‌ایم و در مقطع دکتری نیز این کار  دنبال می‌شود.

ارسال نظرات