سردار نامی گفت: راهکار نجات بخش صنعت و تولید کشور بهره‌گیری از تفکر بسیجی، روحیه و مدیریت جهادی است و برای این منظور منجی صنعت و مسائل اقتصادی باید وارد صحنه شود.
کد خبر: ۸۵۸۷۳۹۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
سردار رضا نامی در یادواره 110 شهید شهرک علی‌بن‌ابیطالب(ع) کلانشهر اراک با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: غرور و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا است.

وی افزود: شهداء در دوران دفاع مقدس توانستند نقش مؤثری در عزت، شرف و استقلال امروز نظام اسلامی داشته باشندف دوران دفاع مقدس مقطعی سازنده در تاریخ کشور محسوب می‌شود چرا که در دوران دفاع مقدس شاهد دستاوردهایی هستیم که شهداء برایمان به ارمغان آوردند.

این بسیجی جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هیچگاه دو بلوک غرب و شرق در کنار یکدیگر قرار نگرفتاه بودند و همیشه این دو ابرقدرت در تقابل با یکدیگر قرار داشتند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ منافع خود در منطقه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و 8 سال جنگ را توسط رژیم بعث صدام بر ملت ایران تحمیل کردند.

سردار نامی با اشاره به عدم آمادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با متجاوزان گفت: در آن مقطع زمانی ایران آمادگی مقابله را نداشت و صدام نیز با اطلاع از این جریانات وعده پیروزی چند روزه را به استکبار جهانی داد و جنگیدن با ایران را یک تفریح نظامی برشمرد.

وی افزود: در دوران مدیریت بنی‌صدر در سطح کلان هیچ گونه نظم و انسجامی وجود نداشت و با عزل او شاهد ایجاد وحدت در میان احاد جامعه بودیم در حقیقت نوع اندیشه و افکار برای رسیدن به نتایج مثبت حائز اهمیت است.

این بسیجی جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: عملیات ثامن‌الائمه دستاوردهای بزرگ و غزورآفرینی برای ملت به همراه داشت که نتیجه مقطع اول و دوم نقش شهداء،اندیشه‌های ناب و روحیه ایثار و جانفشانی و تدابیر مناسب حضرت امام‌خمینی(ره) بود که توانست ما را در سوم خرداد سال 1361 به پیروزی رساند.

سردار نامی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه ملت و نظام اسلامی ایران گفت: در مقطع سوم و بعد از آزادسازی خرمشهر شاهد حضور نیروهای ابرقدرت جهانی با رزمندگان اسلام هستیم تا بتوانند صدام را از معرکه نجات دهند به نحوی که آمار و تجهیزات بسیاری را به صدام کمک کردند.

وی دوران دفاع مقدس را نمونه عملی عملکرد انسان‌های مومن و لایتمدار دانست و افزود: رفتار شهدا خاطره نیست، بلکه الگویی بصیرتی در تمام ابعاد زندگی اجتماعی است که باید سرلوحه امور خود قرار دهیم، ملت بزرگ ایران اسلامی با مقاومت و پایداری خود پای استقلال خود ایستادند و در برابر زیاده خواهی دشمنان کوتاه نیامد.

این بسیجی جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی حضرت امام خمینی(ره) دلایل پیروزی را برمی‌شمردند تعبیری داشتند و فرمودند "مگر فراموش کردید ما برای ادای تکلیف جنگیدیم و نتیجه فرع آن بوده است" و در واقع براساس مکتب اسلام در جنگ تحمیلی ما هم پیروزی معنوی و هم پیروزی فیزیکی را به دست آوردیم.

سردار نامی به بررسی شرایط حاکم در کشور پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران از بحران‌های مهم و پیچیده آن دوران عبور کرد اما در حال حاضر در شرایطی هستیم که برخی چالش‌ها را شاهد هستیم.

عدم استفاده واشنگتن از گزینه نظامی، توان نظامی ایران است

وی افزود: مهم‌ترین مولفه‌های اصلی قدرت موفقیت و پیشرفت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی است و اگر بررسی کنیم می‌بینیم که در حوزه نظامی به تبعیت از اندیشه ناب دروان دفاع مقدس توانسته‌ایم به بازدارندگی کامل دست پیدا کنیم و کشورهای ابرقدرت جهانی جرأت حمله را به خود نمی‌دهند و نمی‌توانند گزینه‌های نظامی را برگزینند.

این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: اقدامات شهید "طهرانی‌مقدم" سبب ارتقاء جایگاه نظامی ایران در دنیا شد و توانست با تنوع سامانه‌های موشکی و توان هدف قرار دادن رژیم صهیونیست اسرائیل سبب شد تا آمریکا نتواند از گزینه نظامی علیه ایران استفاده کند و تمام این امور به لطف خدا و تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری رقم خورده است.

سردار نامی ایران را در حوزه سیاسی از کشورهای برتر منطقه برشمرد و گفت: در این حوزه توانسته‌ایم روند قابل قبولی را سپری کنیم اما در حوزه اقتصاد چه نمره‌ای می‌توانیم به خود بدهیم؟ در بخش تولید و صنعت چه نمره‌ای را به خود می‌توانیم بدهیم؟

وی افزود: در سال‌های اخیر آنچه که مقام معظم رهبری به کرات مورد تاکید قرار داده‌اند اقتصاد، مدیریت جهادی و عواملی است که بتواند ما را در حوزه صنعت به سمتی ببرد که بتوانیم نمره قبولی کسب کنیم اما متاسفانه در عمل نتوانسته‌ایم به هدفی که مورد انتظار مقام معظم رهبری و در شان جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است عمل کنیم.



ارسال نظرات